Αναδρομική μείωση των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ ζητά η ΕΣΕΕ



    Επιστολή προς τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, απέστειλε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Βασίλης Κορκίδης, με την οποία ζητά την μείωση των εισφορών των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ.

    Η ΕΣΕΕ απευθυνόμενη προς τον κ Βρούτση του ζητά να λάβει μία γενναία πολιτική απόφαση, που θα προβλέπει οριζόντια μείωση των ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ, με αντίστοιχη ανταπόδοση στον υπολογισμό των νέων συνταξιοδοτικών παροχών, αλλά χωρίς εκπτώσεις στη ποιότητα των παρεχόμενων ιατροφαρμακευτικών υπηρεσιών.

    Επίσης στην επιστολή επισημάνεται ότι η μείωση των εισφορών πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ για όλους τους οφειλέτες, που θα ανατρέχει στην αρχή της οφειλής.

    Ταυτόχρονα, η ΕΣΕΕ θεωρεί βέβαιο ότι θα βελτιώσει θεαματικά τις ετήσιες εισροές του ΟΑΕΕ εξασφαλίζοντας τους συνταξιούχους στην αρχή της αλληλεγγύης των γενεών και παράλληλα, θα απαλλάξει από δυσάρεστες συνέπειες ασφαλισμένους και θα ενεργοποιήσει "ανασφάλιστους" οφειλέτες του Ταμείου.

    Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει:

    «Οι μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις και γενικότερα ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας μας θεωρεί το θέμα του ΟΑΕΕ και ειδικότερα την αδυναμία καταβολής εισφορών και την ποινικοποίηση των οφειλετών, όχι απλώς ένα μείζον θέμα της δύσκολης καθημερινότητας κάθε εμπόρου και ελεύθερου επαγγελματία ξεχωριστά, αλλά μείζον θέμα ασφαλιστικού πολιτισμού και δικαιοσύνης, βασισμένου στην απαράβατη αρχή της αλληλεγγύης των γενεών.

    Η ΕΣΕΕ ως κοινωνικός εταίρος και χωρίς συνδικαλιστικές παρωπίδες, κατανοεί πλήρως την σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση των ταμείων και ειδικά του ΟΑΕΕ, που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην αδυναμία καταβολής από δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένους, λόγω των πολύ υψηλών εισφορών, καθώς επίσης στη δυσκολία εξεύρεσης πόρων για την κρατική επιχορήγηση τους που φτάνει το 50% του κόστους συντάξεων, στη διαρκή επιδείνωση της ασφαλιστικής σχέσης ασφαλισμένων – συνταξιούχων και βεβαίως μια σειρά άλλων σοβαρών προβλημάτων που ιδιαίτερα αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ.

    Στη κατεύθυνση αυτή, ως φορέας που με υπευθυνότητα εκπροσωπεί και εκφράζει χιλιάδες ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, συνεχώς προσπαθούμε να ρυθμιστεί το θέμα με την αναγκαία βεβαίως συναίνεση και παρέμβαση σας, ως αρμόδιου Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, προτείνοντας νέες, εφικτές και ρεαλιστικές λύσεις ανακούφισης των ασφαλισμένων, αλλά με ταυτόχρονη στήριξη και διάσωση του ασφαλιστικού μας "σπιτιού".

    Είναι δεδομένο ότι έχουν ήδη υπάρξει από ενδιαφερόμενους, τόσο άτομα όσο και φορείς, πολλές προσφυγές στην Δικαιοσύνη, όμως για την ΕΣΕΕ σημαντικότερο είναι, να υπάρξει, με πρωτοβουλία σας, μια ρεαλιστική πολιτική απόφαση στο θέμα, η οποία θα δώσει άμεσα μια ενιαία και οριστική απάντηση στο μεγάλο πρόβλημα του ΟΑΕΕ.

    Το μήνυμά μας είναι, ότι ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της κοινωνικής ασφάλισης δεν θεμελιώνει απλώς υποχρεώσεις, συχνά ασφυκτικές και δυσβάστακτες, αλλά και δικαιώματα. Δεν είναι δυνατόν μονίμως να ερμηνεύουμε διασταλτικά τις υποχρεώσεις και συσταλτικά τα δικαιώματα. Κάποτε θα πρέπει να αρχίσουμε να ερμηνεύουμε τους νόμους με το πνεύμα «υπέρ του πολίτη».

    Στο θέμα μάλιστα της ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, ως συναρμόδιος Υπουργός υιοθετήσατε αυτήν την ερμηνεία προς όφελος όλων των πολιτών που επιχειρούν στην ελληνική αγορά.

    Εξαντλώντας από τη πλευρά μας, με οικονομετρικά στοιχεία του Ινστιτούτου μας (ΙΝΕΜΥ), κάθε μέσο που διαθέτουμε προς την κατεύθυνση εξεύρεσης κοινής λύσης, σας ζητάμε να πάρετε μια δύσκολη μεν, αλλά γενναία πολιτικά απόφαση για οριζόντια μείωση των ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ, με αντίστοιχη ανταπόδοση συνταξιοδοτικών παροχών αλλά χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα των παρεχόμενων ιατροφαρμακευτικών υπηρεσιών.

    Παράλληλα, η επιλογή κλάσης ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε ασφαλισμένου θα ενεργοποιήσει μεγάλο αριθμό οφειλετών, λύνοντας περαιτέρω προβλήματα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για το Ταμείο.

    Η μείωση των εισφορών, με αναδρομική ισχύ για όλους τους οφειλέτες, η οποία θα ανατρέχει στην αρχή της οφειλής, αναμένεται να έχει συγκεντρωτικά θετικά αποτελέσματα για τις ετήσιες εισροές του ΟΑΕΕ και παράλληλα θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στην διάθεση των μικρομεσαίων επιχειρηματιών που έχουν πληγεί από την κρίση για την επιβίωσή τους.

    Κύριε Υπουργέ,

    Είναι δεδομένο ότι με μια σειρά θετικών μέτρων επιδιώξατε να καταστήσετε ελκυστική τη νομιμότητα, τη διαφάνεια εισφορών και πόρων και να βελτιώσετε το ασφαλιστικό σύστημα από τη παραβατικότητα με τη συμμόρφωση όλων, απλοποιώντας δραστικά τις γραφειοκρατικές διαδικασίες ελέγχου και απόδοσης των συντάξεων.

    Η οργανωτική προσπάθειά σας στην εφαρμογή διαρθρωτικών μέτρων για το νοικοκύρεμα του ασφαλιστικού συστήματος, με τη δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης, αναλογιστικών μελετών, σύστασης λευκού μητρώου επιχειρήσεων, κ.α. απαιτεί ένα ακόμα βήμα, αντίστοιχο με αυτό της μείωσης των πέντε ποσοστιαίων μονάδων των εργοδοτικών εισφορών στο ΙΚΑ.

    Μπορείτε, λοιπόν, και στην περίπτωση του ΟΑΕΕ να είστε ο μόνος Υπουργός Εργασίας, που θα τολμήσει για πρώτη φορά να μειώσει επ´ ωφελεία Ταμείου και ασφαλισμένων, το ύψος των υποχρεωτικών ασφαλιστικών εισφορών.

    Σε συνδυασμό λοιπόν με την εφαρμογή της ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία, μετά το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, έχετε τη δυνατότητα να κλείσετε παράλληλα το "φαύλο κύκλο" του τεράστιου προβλήματος του ΟΑΕΕ.

    Σας ζητάμε σε μια κρίσιμη περίοδο, με μια δύσκολη, αλλά αναγκαία απόφαση σας, τη μείωση των ασφαλιστικών μας εισφορών και την ανάλογη ευθυγράμμιση με ανταποδοτικά κριτήρια των συντάξεων, ώστε να δώσετε ταυτόχρονα ιατροφαρμακευτική και συνταξιοδοτική κάλυψη στους ασφαλισμένους οφειλέτες και βιωσιμότητα στο ταμείο μας.

    Έχοντας εμπιστοσύνη στη κρίση σας, επισυνάπτουμε, όλα τα οικονομετρικά δεδομένα, με τα πιθανά σενάρια και τα συγκριτικά στοιχεία του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ που πιστεύουμε ότι θα σας βοηθήσουν στην αξιολόγηση της πρότασής μας και ευελπιστούμε στη θετική ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας».

    Πηγή: capital.gr
    (Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2014)

    Η ΕΣΕΕ εκπλήσσεται από την απόφαση για τις εφόδους σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους οφειλετών



    Αγανάκτηση και αποτροπιασμό προκαλεί στον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) με την οποία επιτρέπονται οι επιδρομές σε σπίτια των φορολογούμενων ελευθέρων επαγγελματιών και οι έρευνες σε… ντουλάπες, πατάρια, μαξιλάρια και στρώματα! Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση, η οποία απαντάει σε ερώτημα του Υπουργείου Οικονομικών, είναι συνταγματικά επιτρεπτή η είσοδος ελεγκτών σε σπίτια για «φορολογικούς ελέγχους και έρευνες που αποσκοπούν ευθέως ή εμμέσως στην είσπραξη φόρων ή λοιπόν εσόδων», χωρίς μάλιστα να απαιτείται η παρουσία δικαστικού λειτουργού στις έρευνες, παρότι ο νόμος ορίζει ρητά το αντίθετο.

    Κατά το φερόμενο από δημοσιεύματα ως σκεπτικό της απόφασης αυτής, η παρουσία εισαγγελέα σε κατ’ οίκον έρευνα απαιτείται μόνο όταν πρόκειται να συλλεχθούν αποδεικτικά στοιχεία για τη διαπίστωση εγκλημάτων ή σύλληψη δράστη και την πρόληψη ή καταστολή ποινικών αδικημάτων. Προφανώς, το ΝΣΚ, αφού δεν κρίνει ως σκόπιμη την παρουσία εισαγγελέα, θεωρεί ότι η φοροδιαφυγή έχει πάψει πια να αποτελεί έγκλημα ή ποινικό αδίκημα, οπότε να το πει τόσο σε εμάς όσο και στο Κράτος, το οποίο υποτίθεται ότι συμβουλεύει και προστατεύει, έτσι ώστε να μην συλλαμβάνει τους πληττόμενους από την κρίση επιχειρηματίες και να μην τους στέλνει φυλακή για χρέη προς το Δημόσιο.

    Άραγε είναι προετοιμασμένοι οι νομικοί σύμβουλοι που συνέταξαν την περισπούδαστη γνωμοδότηση για τις συνέπειες που μπορεί να έχουν τα πέρα από την λογική του νόμου ευρήματά τους, στην κοινωνία; Έχουν λάβει υπόψη τις αντιδράσεις ανθρώπων που μάχονται κάθε μέρα να κρατήσουν ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους, δεν έχουν περίθαλψη οι ίδιοι και οι οικογένειές τους και τους κυνηγούν τα χρέη προς τις Τράπεζες και το κράτος, οι οποίοι ξαφνικά θα δουν τους ελεγκτές μέσα στο σπίτι τους;

    Οι έμποροι πάντως σε όποιον βρει το χαμένο τζίρο της αγοράς δίνουμε αμοιβή τα νόμιμα εύρετρα, όσο για τα οικογενειακά κειμήλια και χρυσαφικά ας ψάξουν στα ενεχυροδανειστήρια της κάθε γειτονιάς. Εκεί θα τα βρούνε σίγουρα!

    Λυπούμαστε ειλικρινά γιατί τελικά δεν είναι μόνο η κρίση που αποδομεί θεσμούς οι οποίοι ήταν το πάλαι ποτέ βαθιά ριζωμένοι και σεβαστοί στην ελληνική κοινωνία. Είναι και οι ίδιοι οι θεσμοί που αυτοκαταστρέφονται….

    Πηγή: esee.gr
    (Τετάρτη, 13 Αυγούστου 2014)

    Η ΕΣΕΕ στηρίζει το σχέδιο ενοποίησης των Ασφαλιστικών Ταμείων



    Πραγματοποιήθηκε, η πρώτη συνάντηση του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη με τον Πρόεδρο του ΚΕΠΕ κ. Νικόλαο Φίλιππα σε ένα κύκλο επαφών του Προέδρου του ΚΕΠΕ με τους κοινωνικούς φορείς αναφορικά με σχέδιο του Υπουργείου Εργασίας για την ενοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων. Σε ιδιαίτερα εγκάρδιο κλίμα, συμφωνήθηκε η συνεργασία του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) με το τμήμα ερευνών του ΚΕΠΕ για την διοικητική και λειτουργική ενοποίηση των ασφαλιστικών δομών. Παρουσία των επιστημονικών στελεχών των δύο φορέων συζητήθηκε διεξοδικά το σχέδιο ενοποίησης το οποίο περιλαμβάνει 6 βήματα και αφορά ενοποιήσεις ταμείων όχι μόνο διοικητικές αλλά και θεσμικές. Το Εθνικό Ασφαλιστικό Ταμείο (ΕΑΤ), όπως ακούγεται ότι θα ονομάζεται, θα έχει διακριτούς τομείς μισθωτών, αυτοαπασχολουμένων και αγροτών. Παράλληλα, θα ισχύσει για αυτό ενιαίο θεσμικό πλαίσιο, κοινός Κανονισμός Ασφάλισης και ενιαίες παροχές, όπως επίσης και ενιαία τεχνολογική υποδομή.

    Η πρόταση του Υπουργείου προβλέπει έξι βήματα προκειμένου να επιτευχθεί ο κεντρικός αυτός στόχος:

    1. Ενοποίηση επικουρικών – εφάπαξ, σε ανεξάρτητους τομείς.

    2. Αναδιοργάνωση υπηρεσιών ΙΚΑ.

    3. Ενοποίηση του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Αυτοαπασχολουμένων – ΕΤΑΑ (γιατρών, δικηγόρων μηχανικών) και ΟΑΕΕ. Σε δεύτερη φάση, ένταξη του νέου ταμείου στο ΙΚΑ, με ενιαίο θεσμικό πλαίσιο για όλους τους αυτοαπασχολούμενους.

    4. Αναδιοργάνωση του ΟΓΑ επάνω στο μοντέλο του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ).

    5. Σταδιακή ενοποίηση των υποκαταστημάτων της περιφέρειας σε ένα 6μηνο, υπό την ομπρέλα του Εθνικού Ασφαλιστικού Ταμείου, για σύνταξη, εξυπηρέτηση του πολίτη και Κέντρα Εξυπηρέτησης, Απονομής Σύνταξης και Επεξεργασίας Παροχών.

    6. Ένταξη των τομέων που περιγράφονται στα παραπάνω βήματα στο Εθνικό Ασφαλιστικό Ταμείο (ΕΑΤ).

    Κατά το περιγραφόμενο χρονοδιάγραμμα, όλες οι παραπάνω ενέργειες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Η καθιέρωση ενιαίου θεσμικού πλαισίου και Κοινού Κανονισμού, στην πράξη, σημαίνει ότι όλοι θα διέπονται από ενιαίους όρους ασφάλισης και συνταξιοδότησης.

    Ως προς τις βασικές λειτουργίες της νέας μορφής, η πρόταση του Υπουργείου, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει 3 άξονες στους οποίους πρέπει να στηριχθεί η διαδικασία για να πετύχει η μετάβαση στο νέο σχήμα.

    Ο πρώτος άξονας αφορά τη λειτουργία της «υποστήριξης» και προβλέπει:

    • Κεντρική διοικητική υποστήριξη (ενιαία διοίκηση και διοικητικές υπηρεσίες, διαχωρισμό των λειτουργιών ανάλογα με το αντικείμενο και το είδος της ασφάλισης).

    • Κεντρική οικονομική υποστήριξη (ενιαίες οικονομικές διαδικασίες, καθολική συμμετοχή και ενιαίος τρόπος πληρωμών).

    • Τεχνολογική υποστήριξη (δημιουργία ενός φορέα, εκτός της ΗΔΙΚΑ, που θα αναλάβει την πλήρη τεχνολογική υποστήριξη των λειτουργικών).

    Ο δεύτερος άξονας αφορά τη λειτουργία της «παραγωγής» και θα περιλαμβάνει:

    • Είσπραξη εσόδων (καθολική αξιοποίηση της αναλυτικής περιοδικής δήλωσης).

    • Πληρωμές μέσω ενιαίου συστήματος.

    • Απονομή συντάξεων (δημιουργία περιφερειακών κέντρων με μοναδικό αντικείμενο την έκδοση συντάξεων και την απονομή λοιπών παροχών) βασισμένη σε ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα.

    • Βεβαιώσεις - ρυθμίσεις οφειλών (με την πλήρη αξιοποίηση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών – ΚΕΑΟ).
    Ο τρίτος άξονας αφορά την εξυπηρέτηση του πολίτη και προβλέπει:

    • Δημιουργία σημείων εξυπηρέτησης e-branch.

    • Αξιοποίηση του διαδικτύου (π.χ. δημιουργία προσωπικής ηλεκτρονικής σελίδας εργοδότη ή ασφαλισμένου).

    • Δημιουργία Κέντρου τηλεξυπηρέτησης (τηλέφωνο, fax, email).

    Η ΕΣΕΕ έχει εκφραστεί θετικά ως προς την δημιουργία ενός Ταμείου κύριας ασφάλισης με τρεις κλάδους, έναν για μισθωτούς, έναν για ελεύθερους επαγγελματίες και έναν για αγρότες. Προβάλαμε μάλιστα τα πλεονεκτήματα της διαδικασίας της ενοποίησης και κυρίως:

    1. Την μείωση της γραφειοκρατίας και της αυθαιρεσίας των διοικητικών υπαλλήλων, που ερμηνεύουν τους νόμους κατά το δοκούν.

    2. Την άρση των δυσλειτουργιών και των στρεβλώσεων, που φέρνει η πολυδιάσπαση των διοικήσεων των Ταμείων και η υποκειμενικότητα των πολιτικών τους.

    3. Την εισαγωγή ενιαίου λογιστηρίου, που θα έχει ως αποτέλεσμα την ενιαία λογιστική απεικόνιση και κεντρική παρακολούθηση των ασφαλιστικών φορέων. Θα καταστεί επιτέλους δυνατή η δημοσιοποίηση ισολογισμών από τα Ταμεία, κάτι που έχει θεσμοθετηθεί από χρόνια, χωρίς μέχρι σήμερα να γίνει εφικτό.

    4. Την θέσπιση του Εθνικού Μητρώου Ασφαλισμένων, το οποίο θα περιλαμβάνει το σύνολο των εργαζομένων και συνταξιούχων.

    5. Την δημιουργία ενιαίου μηχανισμού ελέγχου για να αυξηθούν τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και την καθιέρωση ενιαίων εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία που πρόκειται να ενοποιηθούν.

    Εκφράσαμε ωστόσο και προβληματισμό ως προς τα εξής σημεία:

    • Η διασφάλιση της βασικής σύνταξης των 360 € είναι άδικη για όσους έχουν εισφορές ανάλογες μεγαλύτερων συντάξεων στο σύνολο του εργασιακού βίου.

    • Οι συντάξεις έχουν πια μειωθεί σε βαθμό δυσανάλογο με τις δυνατότητες των συνταξιούχων. Πρόκειται για την πιο ευπαθή ομάδα συμπολιτών μας, που –στην τρίτη ηλικία- δεν μπορούν πλέον να κάνουν πολλά και απλά παρακολουθούν και περιμένουν ανταμοιβή των κόπων τους ανάλογη με τις καταβληθείσες εισφορές τους.

    • Ο διαφαινόμενος νέος τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ ανά Ταμείο με βάση τα οικονομικά του και το «κύμα φυγής» των ασφαλισμένων προς την σύνταξη, δεν είναι δίκαιος και πρακτικά θα σημαίνει διαφορετικό εφάπαξ ανά έτος.

    • Η υπάρχουσα κατηγοριοποίηση των ασφαλιστικών κλάσεων του ΟΑΕΕ δεν ανταποκρίνεται στις οικονομικές δυνατότητες των ασφαλισμένων και ως εκ τούτου επιβάλλεται ένας νέος σχεδιασμός ασφαλιστικών κλάσεων, με ελεύθερη επιλογή από τους ασφαλισμένους.

    Η ΕΣΕΕ θα συμμετέχει στις διαδικασίες με προτάσεις και διάλογο, ενώ θα στηρίξει το σχέδιο ενοποίησης των Ταμείων, πιστεύοντας ότι ένα Εθνικό Ασφαλιστικό Ταμείο, μπορεί να κάνει το απαραίτητο "Restart" στο ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα.

    Πηγή: esee.gr
    (Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014)

    Περίθαλψη από τον ΟΑΕΕ την περίοδο της κρίσης αναγγέλλει η ΕΣΕΕ



    Μετά την σημερινή συνάντηση του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδη και του Γενικού Γραμματέα κ. Γ. Καρανίκα με τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Ι. Βρούτση, έγινε γνωστό ότι το πάγιο αίτημα της Συνομοσπονδίας για την προστασία των εντός κρίσης μικρομεσαίων εμπόρων και των οικογενειών τους αρχίζει να γίνεται δεκτό από την Κυβέρνηση.

    Συγκεκριμένα, ο Υπουργός γνωστοποίησε στην ΕΣΕΕ την υλοποίηση σχετικού αιτήματός της, μέσω της Υπουργικής Απόφασης Φ80000/7870/305/2014, με την οποία θα παρέχεται περίθαλψη και στους ενεργούς εμπόρους και λοιπούς επαγγελματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στον ΟΑΕΕ, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές έχουν δημιουργηθεί εντός της κρίσης και συγκεκριμένα εντός των ετών 2011, 2012, 2013 και 2014.

    Οι όροι της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης είναι οι εξής:

    Οι ασφαλισμένοι του Ο.Α.Ε.Ε. που διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα ή προέβησαν σε δήλωση αδράνειας εργασιών στη Δ.Ο.Υ. ή συνεχίζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα δικαιούνται, οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη αυτών, παροχές ασθένειας σε είδος από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μέχρι 28/2/2015, εφόσον οι οφειλές τους αφορούν τα έτη 2011, 2012 και 2013, χωρίς να εξετάζεται η ασφαλιστική κατάσταση του 2014, και ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος για τα ανωτέρω έτη δεν υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ.

    Για την παροχή της περίθαλψης απαιτείται η υποβολή αίτησης και η προσκόμιση αντίγραφου εκκαθαριστικού σημειώματος για τα εισοδήματα των ετών 2011, 2012 και 2013. Οι αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχουν τα δικαιολογητικά και αφού διαπιστώσουν ότι ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος των τριών (3) προηγουμένων ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των 12.000 € και οι οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές έχουν δημιουργηθεί τα ίδια έτη, προβαίνουν στην χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας (θεώρηση του βιβλιαρίου υγείας) μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2015.

    Σε περίπτωση ανακριβούς δήλωσης διακόπτεται άμεσα η ασφαλιστική ικανότητα και αναζητούνται οι τυχόν καταβληθείσες δαπάνες.

    Θεωρούμε ότι αυτή είναι η πρώτη αδικία που αποκαθίσταται μετεκλογικά από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

    Η ΕΣΕΕ χαιρετίζει την απόφαση του κ. Υπουργού και θεωρεί ότι θα αποτελέσει «στροφή κατεύθυνσης» του συνόλου της Κυβερνητικής πολιτικής για την άρση και των λοιπών αδικιών, στο πλαίσιο προστασίας των μικρομεσαίων της αγοράς και διατήρησης της επιχειρηματικότητας της χώρας μας, η οποία πλήττεται στον υπέρτατο βαθμό μέσα στην Ελλάδα της κρίσης και της ύφεσης.

    Πηγή: esee.gr
    (Δευτέρα, 16 Ιουνίου 2014)

    Επιστολή – απάντηση της ΕΣΕΕ στην Διοίκηση του ΟΑΕΕ: «ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΙΤΕ ΑΛΛΙΩΣ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ»



    H ΕΣΕΕ απέστειλε απαντητική επιστολή σε σχόλια της Διοικητού του ΟΑΕΕ κας Γεωργίας Κωτίδου με την οποία εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην πολιτική του Οργανισμού.

    Το περιεχόμενο της επιστολής έχει ως ακολούθως.

    «Με έκπληξη λάβαμε την υπ’ αριθμ. 784450/2014 επιστολή σας σχετικά με Δελτίο Τύπου της Συνομοσπονδίας, με το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ μας λέτε ότι κακώς ενημερώσαμε για δικαστική απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών που δικαίωσε ασφαλισμένο του Οργανισμού. Υπενθυμίζουμε ότι η απόφαση αφορά σε έμπορο, ο οποίος είχε ανεξόφλητες ασφαλιστικές εισφορές για τα έτη 1997-1998, τις οποίες κλήθηκε να εξοφλήσει, προκειμένου να εκδοθεί από τον ΟΑΕΕ η απόφαση συμμετοχής του στην δαπάνη συνταξιοδότησης από το ΙΚΑ ως τελευταίου ασφαλιστικού φορέα, κατά τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης.

    Μας γνωστοποιείτε μάλιστα ότι η απόφαση παραβίασε «ανοιχτές πόρτες», καθώς εσείς ήδη εφαρμόζετε το περιεχόμενό της από το 2008.

    Δεν μπορούμε βέβαια να αντιληφθούμε πως αντί να εφαρμοστούν αυτά που λέτε, τελικά ο ασφαλισμένος ικανοποιήθηκε με δικαστική απόφαση, στην οποία ο ΟΑΕΕ παραστάθηκε κανονικά (!). Συνακόλουθα δεν μπορούμε να αντιληφθούμε για ποιο λόγο ο Οργανισμός ήταν αυτός που άσκησε την προσφυγή κατά της απόφασης της αρμόδιας ΤΔΕ που δικαίωσε τον ασφαλισμένο. Δεν θα έπρεπε ο Οργανισμός να έχει παραιτηθεί από το Δικαστήριο και να ακυρωθεί διοικητικά και εσωτερικά η απόφαση του Προϊσταμένου του Τμήματος Διευθύνσεων Συντάξεων της Διεύθυνσης Δυτικής Αττικής του ΟΑΕΕ; Δεν θα «έσωζε» αυτό τον ΟΑΕΕ από τα όποια περιττά έξοδα και τον ασφαλισμένο ωσαύτως από έξοδα αλλά και από μεγάλη και μακροχρόνια ταλαιπωρία; Έτσι προσπαθεί ο Οργανισμός να αντιμετωπίζει τα προβλήματα που ανακύπτουν, όπως αναφέρετε; Μην εφαρμόζοντας αποφάσεις σας από το 2008 και καταφεύγοντας εναντίον τους στο Δικαστήριο, έστω και για παλαιότερες υποθέσεις;

    Είναι και αυτός ένας τρόπος «διευκόλυνσης» των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, που έχουν χτυπηθεί αλύπητα από την κρίση και την ύφεση. Όπως ακριβώς τα νέα ειδοποιητήρια, που σύμφωνα με ενημέρωση μας ετοιμάζονται προς αποστολή από το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) με πρωτοβουλία του ΟΑΕΕ, ενώ κάποια από τα ειδοποιητήρια αυτά, άρχισαν ήδη να καταφθάνουν στους οφειλέτες του ΟΑΕΕ που δεν έχουν υπαχθεί σε κάποιου είδους ρύθμιση των οφειλών τους.

    Πάλι θα μας πείτε, όπως και με την υπ’ αριθμ. 428422/20-3-2014 επιστολή σας ότι αυτά αποτελούν «απλή ενημέρωση, χωρίς καμία απειλητική διάθεση», ενώ στα ειδοποιητήρια, σύμφωνα με τον Τύπο, ξεκαθαρίζεται ότι σε περίπτωση μη εξόφλησης της οφειλής σε είκοσι μέρες ξεκινάει η διαδικασία κατάσχεσης και πλειστηριασμού περιουσιακών στοιχείων του ασφαλισμένου ή στοιχείων απαιτήσεων του ασφαλισμένου προς τρίτους;

    Για εσάς είναι παράπλευρη απώλεια το γεγονός ότι, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των 440.000 «ασυνεπών» ασφαλισμένων εμπόρων και λοιπών επαγγελματιών, έχει αποστερήσει αυτούς και τις οικογένειές τους από κάθε δικαίωμα στην ασφάλιση – περίθαλψη και στη σύνταξη; Ή είναι τυχαίο ότι από τους 440.000 οφειλέτες, μόλις 50.516 (δηλ. το 11,4% συνόλου) έχουν συμφωνήσει -μέχρι και τις 23 Μαΐου του 2014 - σε κάποια ρύθμιση («νέα αρχή», «πάγια ρύθμιση»), ρυθμίζοντας ποσά ύψους μόλις 466 εκατ. ευρώ (από τα 5,5 δις των εκτιμώμενων οφειλών; Έτσι θα έχετε τον επαγγελματικό χώρο και την ΕΣΕΕ σύμμαχο στην προσπάθεια διάσωσης του Ταμείου, όπως αναφέρετε στην σχετική ως άνω επιστολή σας του περασμένου Μαρτίου;

    Η Συνομοσπονδία από μακρού έχει καταθέσει την μόνη βιώσιμη πρόταση για την επίλυση του προβλήματος τόσο του Οργανισμού όσο και των ασφαλισμένων του. Αυτή περιλαμβάνει την διεύρυνση της ασφαλιστικής βάσης του ΟΑΕΕ, την κεφαλαιοποίηση και το πάγωμα των οφειλών άνω των 20.000 ευρώ, την άμεση επανέναρξη καταβολής των τρεχουσών εισφορών με δικαίωμα ελεύθερης επιλογής ασφαλιστικής κλάσης και την μετατροπή της κεφαλαιοποιημένης οφειλής σε ασφαλιστικό χρόνο κατά την συνταξιοδότηση. Με όλα τα υπόλοιπα μέτρα, απλά ματαιοπονείτε και εσείς και ο Οργανισμός, κάνοντας εντέλει κακό στο «ασφαλιστικό μας σπίτι», τον ΟΑΕΕ, που χάνει πολύτιμο χρόνο και χρήμα για να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.

    Σας καλούμε έστω και τώρα να συμφωνήσουμε μαζί ένα κοινό πλαίσιο επάνω στις ως άνω προτάσεις μας και να απευθυνθούμε από κοινού στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, προκειμένου να θεσμοθετηθεί ο δρόμος εκείνος που θα διασφαλίσει την ομαλή ροή εσόδων προς τον ΟΑΕΕ, χωρίς να πλήξει την λειτουργία των επιχειρήσεων.

    Η ΕΣΕΕ δεν θα συνεχίσει για πολύ να είναι στη διάθεση της διοίκησής σας, καθώς θεωρούμε κρίσιμο να αντικατασταθεί η μεταξύ μας επιστολογραφία με πραγματική συνεργασία για την εξεύρεση λύσεων που θα απαντούν στα κρίσιμα θέματα των ασφαλισμένων και ταυτόχρονα θα εξασφαλίζουν την βιωσιμότητα του Οργανισμού. Σας συμβουλεύουμε εάν δεν «ανασχηματιστείτε», καλά θα κάνετε να παραιτηθείτε, αλλιώς θα ζητήσουμε επισήμως να αντικατασταθείτε».


    Πηγή: esee.gr
    (Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2014)

    Η ΕΣΕΕ ενημερώνει για σημαντική δικαστική απόφαση για την απονομή σύνταξης από τον ΟΑΕΕ



    Με επιστολή της η ΕΣΕΕ γνωστοποιεί προς τις Ομοσπονδίες Εμπορικών Συλλόγων σημαντική δικαστική απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία ξεκαθαρίζουν καίρια θέματα που αφορούν στην απονομή σύνταξης από τον ΟΑΕΕ όταν υπάρχουν παράλληλες οφειλές του ασφαλισμένου.

    Το περιεχόμενο της σχετικής επιστολής έχει ως εξής:

    «Με την παρούσα, σας γνωστοποιούμε την σημαντική απόφαση 13803/2013 του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών. Η απόφαση αφορά ασφαλισμένο του ΟΑΕΕ, ο οποίος είχε ανεξόφλητες ασφαλιστικές εισφορές για τα έτη 1997-1998, τις οποίες κλήθηκε να εξοφλήσει, προκειμένου να εκδοθεί από τον ΟΑΕΕ η απόφαση συμμετοχής του στην δαπάνη συνταξιοδότησης από το ΙΚΑ ως τελευταίου ασφαλιστικού φορέα σύμφωνα κατά τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης.

    Σύμφωνα με τον Κανονισμό του ΟΑΕΕ (άρθρο 23 ΠΔ 258/2005) σε περίπτωση που ο ΟΑΕΕ είναι συμμετέχων φορέας σε σύνταξη διαδοχικής ασφάλισης, η απόφαση συμμετοχής του Οργανισμού εκδίδεται μόνο μετά την ολοσχερή εξόφληση τυχόν οφειλών. Ωστόσο, στην συγκεκριμένη περίπτωση οι οφειλές του ασφαλισμένου ήταν «πλεονασματικές», δηλαδή αφορούσαν εισφορές επιπλέον του ήδη θεμελιωμένου συνταξιοδοτικού δικαιώματος και εκτός του συνολικού συντάξιμου χρόνου που προσμετρήθηκε για την απονομή της σύνταξης.

    Το δικαστήριο, αντίθετα με την ερμηνεία που δίνει ο ΟΑΕΕ, εφάρμοσε σωστά το νόμο κρίνοντας ότι η αναφορά του Κανονισμού δεν αφορά όλες τις οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές αλλά μόνο εκείνες που απαιτούνται για την θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος του συντάξιμου χρόνου. Οι λοιπές εισφορές εξακολουθούν να οφείλονται αλλά δεν επηρεάζουν την απόδοση της σύνταξης.

    Κατόπιν αυτού, το δικαστήριο δικαίωσε τον ασφαλισμένο, καθώς αυτός είχε εξοφλήσει ολοσχερώς τις ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΟΑΕΕ για το χρονικό διάστημα που προσμετρήθηκε από το ΙΚΑ για την χορήγηση σύνταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης. Συνακόλουθα, έκρινε ότι ο ασφαλισμένος δικαιούται να συνταξιοδοτηθεί από το ΙΚΑ χωρίς προηγούμενη εξόφληση των «πλεονασματικών» οφειλών του προς τον ΟΑΕΕ.

    Η απόφαση αυτή είναι σημαντική καθώς δείχνει ότι κάτι αλλάζει στον τρόπο που η δικαιοσύνη ερμηνεύει τους ασφαλιστικούς κανόνες. Πηγαίνει αντίθετα στην γραφειοκρατία και στην στενή ερμηνεία των διατάξεων του ασφαλιστικού πλαισίου και εφαρμόζει το νόμο, δικαιώνοντας και προστατεύοντας και τον ασφαλισμένο εκτός από τα ασφαλιστικά ταμεία. Αποτελεί δε και επιτυχία της ΕΣΕΕ, καθώς η νομική υπηρεσία της Συνομοσπονδίας συνεργάστηκε και παρείχε σημαντική βοήθεια στην νομική εκπροσώπηση του συγκεκριμένου ασφαλισμένου διάδικου, προκειμένου να καταλήξουμε στο τελικό αποτέλεσμα.»

    Πηγή: esee.gr
    (Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014)

    Αποποινικοποίηση οφειλών ασφαλισμένων προς τον ΟΑΕΕ, ζητάει η ΕΣΕΕ



    Ως γνωστόν, η ΕΣΕΕ και ο εμπορικός κόσμος της χώρας εδώ και χρόνια έχουν θέσει στην προμετωπίδα των αιτημάτων τους την αποποινικοποίηση των οφειλών για ίδιες εισφορές των ασφαλισμένων προς τον ΟΑΕΕ. Για τον λόγο αυτό, η ΕΣΕΕ απέστειλε στον Πρωθυπουργό καθώς και στους Υπουργούς Εργασίας και Δικαιοσύνης επιστολή με την οποία προτείνει να καταργηθεί επιτέλους αυτό το επαχθές μέτρο, να πηγαίνει δηλαδή ένας έμπορος στην φυλακή επειδή έχει προς το ταμείο οφειλές, που –ούτως ή άλλως- αφήνουν τον ίδιο και την οικογένειά του, χωρίς ασφάλιση, χωρίς σύνταξη και χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

    Το περιεχόμενο της επιστολής έχει ως εξής:

    «Α. Θεσπίστηκε με τον Αναγκαστικό Νόμο 86/1967, ο οποίος στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 1 αναφέρει:

    «1. Όστις υπέχων νόμιμον υποχρέωσιν καταβολής των βαρυνουσών αυτόν τον ίδιον ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτικών), ασχέτως ποσού, προς τους εις το Υπουργείον Εργασίας υπαγομένους πάσης φύσεως Οργανισμούς Κοινωνικής Πολιτικής ή Κοινωνικής Ασφαλίσεως ή ειδικούς Λογαριασμούς, δεν καταβάλλει ταύτας εντός μηνός, αφ' ης αύται κατέστησαν απαιτηταί, προς τους ως άνω Οργανισμούς, τιμωρείται δια φυλακίσεως τουλάχιστον τριών μηνών και χρηματικής ποινής τουλάχιστον 10 χιλιάδων δραχμών.

    2. Όστις παρακρατών ασφαλιστικάς εισφοράς των παρ' αυτώ εργαζομένων επί σκοπώ αποδόσεως εις τους κατά την παρ. 1 Οργανισμούς δεν καταβάλλει ή δεν αποδίδει ταύτας προς τους ανωτέρω Οργανισμούς εντός μηνός αφ' ης κατέστησαν απαιτηταί τιμωρείται επί υπεξαιρέσει δια φυλακίσεως τουλάχιστον 6 μηνών και χρηματικής ποινής τουλάχιστον 10 χιλιάδων δραχμών.»

    Η μέγιστη διάρκεια φυλάκισης για τα πλημμελήματα είναι 5 έτη, οπότε θεωρητικά, το Δικαστήριο μπορεί να επιβάλλει στον υπόχρεο οφειλέτη ποινή φυλάκισης από 6 μήνες έως 5 έτη.

    Σχετικά με την μετατροπή της φυλάκισης σε χρήμα ισχύουν τα εξής (ν. 3904/ 2010):

    1. Η ποινή φυλάκισης έως ένα (1) έτος μετατρέπεται οπωσδήποτε και υποχρεωτικά από το Δικαστήριο σε χρηματική ποινή ή πρόστιμο.

    2. Η φυλάκιση από ένα έως δύο έτη, μετατρέπεται σε χρηματική, εκτός εάν ο δράστης είναι υπότροπος ή το Δικαστήριο κρίνει, με ειδική αιτιολογία, ότι απαιτείται να πάει στη φυλακή, για να μην τελέσει και άλλες αξιόποινες πράξεις.

    3. Η ποινή φυλάκισης, που υπερβαίνει τα δύο (2) έτη και μέχρι τα πέντε (5), μετατρέπεται σε χρηματική, εκτός εάν, το Δικαστήριο και πάλι κρίνει αιτιολογημένα, ότι απαιτείται η φυλάκιση, προκειμένου ο καταδικασθείς να μην τελέσει νέα αδικήματα.

    4. Το ποσόν της μετατροπής ορίζεται για κάθε ημέρα φυλάκισης από πέντε (5) έως εκατό (100) ευρώ.

    Σε τελική ανάλυση, ακόμη και αν καταδικαστεί ο οφειλέτης έμπορος στην κατώτατη ποινή, η (επιπλέον) επιβάρυνσή του από την φυλάκιση για να μείνει ελεύθερος είναι πολύ σημαντική και επιβαρύνει τις συνολικές οφειλές του.

    Β. Το άρθρο 1 του ΑΝ 86/1967 «υιοθετήθηκε» τελικά από τον ΟΑΕΕ (παράγραφος 1 άρθρου 16 του Προεδρικού Διατάγματος 258/2005), ως εξής:

    «1. Οι απαιτήσεις του Ο.Α.Ε.Ε., από πάσης φύσεως καθυστερούμενες εισφορές, πρόσθετα τέλη και ειδικές προσαυξήσεις, εισπράττονται κατά τη διαδικασία του νόμου περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων. (Κ.Ε.Δ.Ε.), όπως ισχύει κάθε φορά. Τίτλους για τη βεβαίωση και την αναγκαστική είσπραξη των απαιτήσεων του Οργανισμού αποτελούν οι Πράξεις Επιβολής Εισφορών και Προσθέτων Τελών (Π.Ε.Ε.Π.Τ.), που συντάσσονται από τα αρμόδια προς τούτο όργανα του. Το ποσό των ΠΕΕΠΤ δεν αναπροσαρμόζεται και εξοφλείται με τις προβλεπόμενες κάθε φορά προσαυξήσεις.

    Ο Οργανισμός διατηρεί το δικαίωμα να προβαίνει και στις ενέργειες, που προβλέπονται και από τον αναγκαστικό νόμο 86/1967 (136 Α'), όπως ισχύει κάθε φορά.»

    Συμπερασματικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι η κρίση ξεκίνησε το 2009, είναι πολλοί πλέον οι έμποροι που έχουν ασφαλιστικές οφειλές και –εκτός από τα όρια της φτώχειας που ήδη έχουν χτυπήσει την πόρτα τους- επικρεμάται επιπλέον επάνω από το κεφάλι τους και η «δαμόκλειος σπάθη» της ποινικής δίωξης και της φυλάκισης.

    Κατά συνέπεια, ζητούμε την πλήρη άρση της ποινικοποίησης των οφειλών ασφαλιστικών εισφορών προς τον ΟΑΕΕ και την διατήρηση μόνο των αστικών μέτρων (τα οποία μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις είναι υπεραρκετά), όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις οφειλές των λοιπών ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολουμένων (δικηγόρων, γιατρών, μηχανικών κλπ.) προς τα δικά τους ταμεία.

    Παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφόρηση».

    Πηγή: esee.gr
    (Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014)



    VIDEO 01

    VIDEO 02

    VIDEO 03

    VIDEO 04

     

    © Copyright ® 2009 - 2025 Taxi of Greece - All Rights Reserved | Designed By Free Voice Of Greek Taxi Drivers | Contact: taxitzidesoloisemiaselida@gmail.com