ΣΕΤΕ - Διεθνείς τουριστικές αφίξεις (Ιανουάριος - Ιούλιος 2014)



    Τα στοιχεία επταμήνου διεθνών αεροπορικών αφίξεων επιβεβαιώνουν ότι ο στόχος των 19 εκ. επισκεπτών για το 2014 θα επιτευχθεί, παρά τα προβλήματα που έχουν προκύψει στη ρωσική και ουκρανική αγορά.

    Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του ΣΕΤΕ, η Αθήνα συνεχίζει την εντυπωσιακή της ανάκαμψη με αύξηση άνω του 25% τον Ιούλιο και 31% σε επίπεδο έτους και, όπως φαίνεται, θα ξεπεράσει το στόχο των 750.000 επιπλέον αφίξεων για το 2014. Όλα τα σημαντικά αεροδρόμια της χώρας παρουσιάζουν διψήφιες αφίξεις τον Ιούλιο, με πρωταθλητές τα αεροδρόμια της Αθήνας (+31%), των Χανίων (+22,9%), της Μυκόνου (+39,9%), της Σαντορίνης (+26,7%) και της Καλαμάτας (+62,5%). Εξαίρεση αποτελεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο φαίνεται πως έχει πλέον φθάσει τα όρια της φέρουσας ικανότητάς του (αύξηση μόλις 2,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013), ενώ υπάρχει έντονος προβληματισμός για τα επόμενα χρόνια, δεδομένου πως η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι δεν έχει καν δημοπρατηθεί, αλλά και οι αναγκαίες βραχυπρόθεσμα βελτιώσεις στο υφιστάμενο αεροδρόμιο δεν έχουν δρομολογηθεί.

    Τα αναλυτικά στοιχεία για το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2014, καθώς και σειρά στατιστικών στοιχείων για τον ελληνικό τουρισμό και τις ανταγωνίστριες χώρες, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΣΕΤΕ, στην ενότητα Στατιστικά.


    (ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ)

    Πηγή: sete.gr
    (Τρίτη, 12 Αυγούστου 2014)

    ΣΕΤΕ - Διεθνείς τουριστικές αφίξεις (Ιανουάριος - Ιούνιος 2014)



    Ισχυρό πρώτο εξάμηνο με αύξηση 17,1%, ή 760.000 επιπλέον αφίξεις παρουσιάζουν τα στοιχεία των διεθνών αφίξεων, με όλα σχεδόν τα αεροδρόμια της χώρας να παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2013. Ενισχύεται έτσι περαιτέρω η εκτίμηση του ΣΕΤΕ για επίτευξη του στόχου του 2014 των 19 εκατ. διεθνών αφίξεων, συμπεριλαμβανομένων των οδικών και δια θαλάσσης αφίξεων, όχι όμως και της κρουαζιέρας, η οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε επιπλέον 2,2 εκ αφίξεις.

    Η Αθήνα συνεχίζει την πολύ καλή της πορεία με αύξηση εξαμήνου 32,8% ή περίπου 400.000 επιπλέον αφίξεις. Ο στόχος των 750.000 επιπλέον αφίξεων για την πρωτεύουσα αναμένεται να ξεπερασθεί. Ταυτόχρονα, μεγάλη αύξηση, άνω του 20%, παρουσιάζουν τα αεροδρόμια Χανίων (24,1%), Σαντορίνης (26%), Καλαμάτας (58,5%) και Σάμου (22,1%). Ιδιαίτερης σημασίας είναι η καταγραφόμενη τάση επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, σε συνδυασμό με την πύκνωση της αεροπορικής διασύνδεσης της περιφέρειας της χώρας, αλλά και τη σταδιακή ανάπτυξη εναλλακτικών δικτύων διάθεσης του τουριστικού προϊόντος. Αθροιστικά, στις εκτός Αθήνας αεροπορικές αφίξεις του τριμήνου Απριλίου – Ιουνίου, παρατηρείται άνοδος που εξελίσσεται εντυπωσιακά το 2013 και 2014 (2010: 2.422.000 αφίξεις, 2011: 2.825.000, 2012: 2.808.000, 2013: 3.205.000 και 2014: 3.592.000).

    Τα αναλυτικά στοιχεία για το διάστημα Ιανουάριος-Ιούνιος 2014, καθώς και σειρά στατιστικών στοιχείων για τον ελληνικό τουρισμό και τις ανταγωνίστριες χώρες, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΣΕΤΕ, στην ενότητα Στατιστικά.


    (ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ)

    Πηγή: sete.gr
    (Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2014)

    ΣΕΤΕ: Αναθεωρημένη πρόβλεψη για 19 εκατομμύρια τουρίστες το 2014



    Με βάση τα νέα δεδομένα των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το εξωτερικό για το 2014, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) προχώρησε σε αναθεώρηση του αρχικού στόχου των 18,5 εκατομμυρίων διεθνών αφίξεων στα 19 εκατομμύρια. Αυτό προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων του ετήσιου προγραμματισμού των πτήσεων της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ), που υλοποίησε το νεοσύστατο SETE intelligence.

    Η μελέτη καταγράφει για το 2014 σημαντική αύξηση προγραμματιζόμενων πτήσεων και θέσεων από το εξωτερικό σε σχέση με το 2013. Αν και η τελική υλοποίηση πτήσεων που θα εκτελεσθούν από τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς και η πληρότητα των θέσεων θα δημιουργήσει διαφοροποιήσεις από τα αρχικά στοιχεία της ΕΑΣΠ, οι αντίστοιχες συγκρίσεις προγραμματισμού και υλοποίησης του 2013 σε σχέση με το 2014 οδηγούν στα θετικά ως άνω συμπεράσματα.

    Από την ίδια μελέτη, προκύπτει, επίσης, η μεταβολή του μίγματος εισερχόμενων πτήσεων με τις τακτικές πτήσεις να είναι πλέον περισσότερες από τις πτήσεις τσάρτερ (51% τακτικές / 49% τσάρτερ). Πρόκειται για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη διότι δείχνει ότι εξελίσσονται στη χώρα μας συνθήκες μεγαλύτερης ισορροπίας στα τουριστικά δίκτυα διανομής, άρα και στη ζήτηση.

    Στη μελέτη, επίσης, αποτυπώνονται:

    - Το top 20 των χωρών-πηγών
    - Το top 20 των αεροδρομίων εξωτερικού
    - Το ρίσκο της Ρωσικής και Ουκρανικής αγοράς για το 2014

    Ξεκινώντας την τουριστική σεζόν, ο ΣΕΤΕ ενισχύει την προστιθέμενη αξία και συμβολή του στον ελληνικό τουρισμό με την εγκατάσταση και χρήση μηχανισμών ανάλυσης στοιχείων και προβλέψεων. Η μελέτη που συνέταξε το SETE intelligence είναι το πρώτο δείγμα μελετών με σκοπό την ποιοτικότερη και πληρέστερη στατιστική αποτύπωση του ελληνικού τουρισμού.

    Για να δείτε βασικά στοιχεία της μελέτης πατήστε εδώ.

    Πηγή: sete.gr
    (Τρίτη, 3 Ιουνίου 2014)

    Αύξηση 30,1% παρουσιάζουν οι διεθνείς αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου



    Μεγάλη αύξηση 30,1% παρουσιάζουν οι διεθνείς αφίξεις στη χώρα το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου, με 304.410 περισσότερες νέες αφίξεις σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των αεροδρομίων που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το πρώτο τετράμηνο επισκέφθηκαν τη χώρα 1.315.901 ταξιδιώτες από 1.011.491 το 2013, ενώ ο Απρίλιος κατέγραψε άνοδο 38,4% σε ετήσια βάση.

    - Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα κατέγραψε αύξηση με ποσοστό 36,1% το τετράμηνο, με 679.517 αφίξεις από 499.161 το αντίστοιχο διάστημα του 2013, ενώ η άνοδος άγγιξε ποσοστό 45% τον Απρίλιο.

    - Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, κατέγραψε αύξηση με ποσοστό 19,5% και 307.627 αφίξεις από 257.457 πέρυσι.

    - Αύξηση κατά 71,3% και στα Χανιά, στα οποία διατηρούν βάση πλέον η Aegean και η Ryanair, με 77.123 αφίξεις από 45.015 το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

    - Αυξημένη κίνηση παρατηρείται και στο Ηράκλειο με ποσοστό 28,3% και 111.418 ταξιδιώτες από 86.820.

    - Στη Ρόδο οι αφίξεις ενισχύθηκαν κατά 19%, με 64.138 επισκέπτες το φετινό τετράμηνο από 53.880 πέρυσι.

    - Αντίστοιχα, η Κως εμφάνισε θετική μεταβολή 11,4%, με 23.677 αφίξεις από 21.251 το 2013.

    - Οριακή ήταν η διακύμανση στην Κέρκυρα (0,5%) με 27.840 διεθνείς αφίξεις από 27.710 πέρυσι.

    - Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας παρουσίασε αύξηση 49,5%, με 4.198 αφίξεις από 2.808.

    - Τις πρώτες πτήσεις δέχθηκαν και οι υπόλοιποι θερινοί προορισμοί τον Απρίλιο, με τη Σαντορίνη να καταγράφει άνοδο 141,8% με 3.956 αφίξεις από 1.636 πέρυσι.

    - Αντίστοιχα, η Μύκονος είχε αύξηση 96,6% με 2.228 αφίξεις από 1.133 και το Ακτιο 97,4% με 1.676 αφίξεις από 849 πέρυσι.

    - Ακολουθεί η Σάμος με ποσοστό 22,3% και 1.068 αφίξεις από 873 πέρυσι και η Ζάκυνθος με ποσοστό 15,3% και 4.258 αφίξεις από 3.694 το 2013, με πτήσεις από τη Μεγάλη Βρετανία (EasyJet), το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Πολωνία.

    - Ποσοστό 9,9% κατέγραψε η Καβάλα με 1.946 αφίξεις από 1.770 πέρυσι, ενώ ο Αραξος 5,8% και 2.849 αφίξεις από 2.694.

    Αντίθετα, αρνητική ήταν η κίνηση στα αεροδρόμια της Κεφαλονιάς με ποσοστό 49,6% (2.377 αφίξεις από 4.718 πέρυσι) και της Σκιάθου με ποσοστό 77,3% (5 αφίξεις από 22 το 2013).

    Τα αναλυτικά στοιχεία των διεθνών αφίξεων για το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου 2014, μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα του ΣΕΤΕ, στην ενότητα Στατιστικά.

    (ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ)

    Πηγή: sete.gr
    (Παρασκευή, 9 Μαΐου 2014)

    ΣΕΤΕ: Αύξηση των τουριστικών αφίξεων σχεδόν 28,8% το διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2014 σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας



    Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία των τουριστικών αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, που ανακοινώνει σήμερα ο ΣΕΤΕ, το διάστημα Ιανουαρίου -Φεβρουαρίου 2014 σημειώνει αύξηση σχεδόν 28,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα 2013.

    Ο προορισμός της Αθήνας διαφαίνεται να συνεχίζει την πορεία ανάκαμψης που εμφάνισε τους τελευταίους μήνες του προηγούμενου έτους. Η κίνηση του αεροδρομίου παρουσίασε το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου άνοδο αφίξεων +30% η κατά 60.000 άτομα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2013.

    Τα αναλυτικά στοιχεία των διεθνών αφίξεων για το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2014, καθώς και σειρά στατιστικών στοιχείων για τον ελληνικό τουρισμό και τις ανταγωνίστριες χώρες, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΣΕΤΕ, στην ενότητα Στατιστικά.

    (ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ)

    Πηγή: sete.gr
    (Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2014)

    ΣΕΤΕ : Αύξηση 11% των τουριστικών αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου σε σχέση με πέρυσι



    Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία των τουριστικών αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, που ανακοινώνει σήμερα ο ΣΕΤΕ, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2013 σημειώνει διψήφια αύξηση σχεδόν 11% (+10,72%) σε σχέση με το ίδιο διάστημα 2012.

    Συγκεκριμένα, για τον προορισμό της Αθήνας, επιβεβαιώνεται η πορεία ανάκαμψης που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου. Η κίνηση του αεροδρομίου παρουσίασε τον Νοέμβριο διψήφιο ποσοστό, +18,18% και στο σύνολο της περιόδου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2013 θετικό ποσοστό, +2,07%. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι, όπως και τον Οκτώβριο, κατά τον μήνα Νοέμβριο, παρατηρείται μια τάση επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, σχεδόν στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας.

    Τα αναλυτικά στοιχεία των διεθνών αφίξεων για το διάστημα Ιανουάριος – Νοεμβρίου 2013, καθώς και σειρά στατιστικών στοιχείων για τον ελληνικό τουρισμό και τις ανταγωνίστριες χώρες, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΣΕΤΕ, στην ενότητα Στατιστικά.

    Πηγή: sete
    (Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013)

    Ομιλία του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, στην 21η Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ



    ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

    Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

    Φίλες και φίλοι,

    Όταν μια χώρα δίνει μια σκληρή, δίνει μία μάχη επίπονη για να ξανασταθεί στα πόδια της και για να ξαναφτιάξει το μέλλον της – μετά από μια σκληρή δοκιμασία και μέσα σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες κρίσης – χρειάζεται κάπου να στηριχθεί κι έχει ανάγκη από κάποιες νίκες.

    Ο Τουρισμός είναι ένα τέτοιο στήριγμα για την Ελλάδα.

    Και τη φιλόδοξη και οραματική προοπτική της Ελλάδας μέσα από τον Τουρισμό ως ένα από τους καλύτερους δέκα προορισμούς τους κόσμου, τη μοιράζομαι απόλυτα με τον Πρόεδρο και θα ήθελα να πω ότι και τον συγχαίρω για εκείνα που είπε και συνυπογράφω και την αποτύπωση των προβλημάτων που ανέπτυξε, αλλά και πολλές από τις λύσεις που πρότεινε. Η φετινή τουριστική περίοδος, πράγματι, προβλέπεται από όλους ότι θα είναι μια πρώτη νίκη.

    Έτσι κι αλλιώς ο Τουρισμός μαζί με τη Ναυτιλία είναι οι «πρωταθλητές» της Ελληνικής Οικονομίας, αλλά εγώ προσθέτω και οι πρωταθλητές μιας ανάπτυξης με το μεγάλο ζητούμενο, που είναι ο εξωστρεφής χαρακτήρας της Ανάπτυξης.

    Κι όπως φαίνεται, πρόκειται να χαρίσει στην δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία μια τέτοια πρώτη νίκη. Με ασφαλή πρόβλεψη ότι φέτος – σε συνθήκες όχι πολύ καλές διεθνώς – οι αφίξεις στην Ελλάδα θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο και όλα δείχνουν ότι το προηγούμενα χρόνια θα ξεπεραστούν και θα φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ. Αλλά και το εισόδημα που θα αφήσουν στον Τόπο, σε ένα Τόπο που από πλευράς ρευστότητας φαίνεται άνυδρη χώρα, επίσης δείχνει, το επίπεδο αυτό που θα αφήσουν από εισοδήματος οι επισκέπτες στη χώρα μας, ότι θα είναι σε επίπεδα ρεκόρ.

    Αυτό ασφαλώς θα αποτελέσει νίκη για τον τουριστικό κλάδο. Που αφορά πια χιλιάδες επιχειρήσεις, που απασχολούν, άμεσα ή έμμεσα εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και δημιουργούν εισόδημα το οποίο διαχέεται ταχύτατα σε ολόκληρη την οικονομία.

    Θέλω να σας τονίσω ότι οι φετινές επιδόσεις του τουρισμού δεν θα είναι μόνο δική σας νίκη. Θα είναι και ελπίδα για όλους τους Έλληνες. Θα είναι μία πρώτη χειροπιαστή και ισχυρή ένδειξη ότι μπορούμε να βγούμε από το τούνελ. Ότι βγαίνουμε από το τούνελ…

    Οι θετικές αυτές προβλέψεις, είναι και αποτέλεσμα – όπως είχε την καλοσύνη να σημειώσει και ο Πρόεδρος – μιας σειράς θεμελιακών αλλαγών που συντελούνται σήμερα στον τόπο μας:

    Μιας σειράς μεταρρυθμίσεων που ανεβάζουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων και των ελληνικών υπηρεσιών διεθνώς.

    Αλλά – πάνω από όλα – και μιας αλλαγής νοοτροπίας και συμπεριφοράς όλων μας.

    Το κράτος, το έχουμε πάρει απόφαση και μιλάω εκ μέρους και των τριών πολιτικών αρχηγών, το πιστεύουμε και οι τρεις μας, δεν μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη της οικονομίας. Θεωρώ ότι το κράτος πρέπει να μετατραπεί, σιγά-σιγά, σε ένα σταθερό αρωγό της επιχειρηματικότητας.

    Γιατί όλοι καταλαβαίνουμε πια, αυτό που ίσως να μην είχε καταλάβει ο περισσότερος κόσμος για πολλά χρόνια: Ότι είναι οι επιχειρήσεις, μικρές, μεσαίες ή μεγάλες, που δημιουργούν θέσεις εργασίας. Οι επιχειρήσεις δημιουργούν εισόδημα. Οι επιχειρήσεις δημιουργούν πλούτο, οι επιχειρήσεις δημιουργούν υγιή Ανάπτυξη…

    Το κράτος, από την πλευρά του, έχει τρία καθήκοντα:

    – Πρώτον, να δημιουργεί ευκαιρίες για τον επιχειρηματία στο εξωτερικό. Και εξωστρεφής Ανάπτυξη, όπως αυτή που θέλουμε, απαιτεί ένα κράτος που να ανοίγει δρόμους για τον επιχειρηματία προς τα έξω: Τις ευκαιρίες δεν τις αξιοποιεί το κράτος. Οι επιχειρηματίες τις αξιοποιούν. Αλλά το κράτος τους βοηθά να τις αναζητήσουν και να τις βρουν εκτός συνόρων…

    –Δεύτερον, το κράτος διευκολύνει την επιχειρηματικότητα μέσα στη χώρα: Εξαλείφοντας εμπόδια όπως η γραφειοκρατία, η διαφθορά, η αστάθεια, η ανομία, η αβεβαιότητα και ο αθέμιτος ανταγωνισμός.

    –Τρίτον, το κράτος επιβάλλει κανόνες και τους τηρεί. Κανόνες που διευκολύνουν την επιχειρηματικότητα, χωρίς να επιτρέπουν την ασυδοσία. Κανόνες που επιβάλλουν την διαφάνεια, αλλά δεν οδηγούν στην παράλυση.

    Η σημερινή τρικομματική κυβέρνηση δουλεύει συνεχώς και συστηματικά πάνω σε αυτούς τους τρείς αυτούς άξονες.

    Περιορίζουμε συνέχεια τη γραφειοκρατία. Δεν την έχουμε νικήσει ακόμα, τελειωτικά και ολοκληρωτικά. Αλλά έχουμε κάνει πολλές τομές – όσες δεν είχαν γίνει ποτέ ως τώρα.

    Αποκαταστήσαμε τη σταθερότητα και την εμπιστοσύνη: Φανταστείτε που ήταν η χώρα πριν ένα χρόνο και που βρίσκεται σήμερα. Εσείς που είστε ο κατ’ εξοχήν κλάδος που επηρεάζεται από την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, αναλογιστείτε ποια ήταν η εικόνα της χώρας μας πριν ένα μόλις χρόνο. Και ποια είναι σήμερα…

    Βάζουμε συνεχώς κανόνες, απελευθερώνουμε κλειστά επαγγέλματα και αποκαθιστούμε με όσο πιο ταχύ ρυθμό γίνεται τη ρευστότητα στην οικονομία με την επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που ολοκληρώνεται μέσα στις μέρες αυτές.

    Το πιο σημαντικό: ανοίγουμε δρόμους στο εξωτερικό! Από τα πρώτα πράγματα που λέμε όταν επισκεπτόμαστε ξένες πρωτεύουσες είναι: Ελληνικός Τουρισμός. Γιατί εκεί ξέρουμε ότι η Ελληνική αγορά έχει δυνατότητα να κερδίσει και άμεσα και πολλά. Κι από τον Τουριστικό κλάδο το εισόδημα που θα δημιουργηθεί, θα διαχυθεί πιο εύκολα και πιο γρήγορα στην υπόλοιπη οικονομία.

    Για παράδειγμα, κατά την τελευταία επίσκεψή μας στην Κίνα, οι προοπτικές του Ελληνικού Τουρισμού ήταν στο πρώτο κεφάλαιο. Συζητήθηκαν ιδιαίτερα. Όχι μόνο γιατί το θέσαμε κατά προτεραιότητα εμείς. Αλλά και γιατί έδειξαν ιδιαίτερη προθυμία να βοηθήσουν και οι Κινέζοι…

    Δεν θέλω να αναφερθώ μόνο σε αριθμούς, που είναι πράγματι, ιλιγγιώδεις. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των Κινεζικών αρχών, τα επόμενα εφτά χρόνια πάνω από τα 400 εκατομμύρια Κινέζων τουριστών θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό για λόγους αναψυχής. Πάνω από 60 εκατομμύρια υπολογίζονται κατά μέσον όρο ετησίως. Κι απ’ αυτούς πάνω από τους μισούς στην Ευρώπη.

    Ανέπτυξα, όχι μόνο για τον Τουρισμό, αλλά και γενικότερα η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να γίνει πύλη εισόδου. Όχι μόνο για εμπορεύματα και επενδύσεις. Αλλά και για κίνηση ανθρώπων. Τουριστική και όχι μόνο τουριστική.

    Φιλοδοξία μας είναι η Ευρώπη να απορροφήσει ένα σημαντικό μέρος αυτού του τεράστιου ρεύματος από την Κίνα. Και ένα μεγάλο μέρος αυτού του ρεύματος Κινέζων τουριστών προς την Ευρώπη, να επισκεφθεί την Ελλάδα ως πρώτο σταθμό, ως βασικό προορισμό,.

    Φιλοδοξία μας είναι, ακόμα, να επωφεληθούν απ’ αυτό κι άλλοι κλάδοι. Διότι η Ελλάδα θα προσφέρει όλο και περισσότερες ευκαιρίες για παραθεριστική κατοικία και για εξειδικευμένες κατηγορίες τουρισμού από τις οποίες ωφελούνται κι άλλοι κλάδοι. Και διότι ακόμα, ο ξένος επισκέπτης που βρίσκεται για ένα καλοκαίρι στην Ελλάδα και δοκιμάζει τα ελληνικά προϊόντα, θα πρέπει να μπορεί μετά να τα αναζητήσει στη συνέχεια και στην πατρίδα του.

    Όλα αυτά για να συμβούν ωστόσο, υπάρχουν τρείς προϋποθέσεις:

    –Πρώτον, να ξεπεραστούν εμπόδια που εμποδίζουν τουρίστες από τέτοιες χώρες, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Κίνα, αλλά και η Ρωσία, να έλθουν στη χώρα μας. Εμπόδια όπως η βίζα. Πολύ σωστά το ανέφερε ο Πρόεδρος. Ήδη πήραμε επί τόπου μέτρα για να παρακαμφθεί αυτός ο σκόπελος. Χρειάζεται και άλλη δουλειά, όμως. Συστηματική δουλειά, ιδιαίτερα από το υπουργείο Εξωτερικών. Και ιδιαίτερα στο να πειστεί και η Ευρώπη να επιτρέψει αυτές τις διαδικασίες λόγω Σέγκεν.

    –Δεύτερον, να μπορέσουν οι επισκέπτες μας να φτάσουν άνετα στην Ελλάδα. Η τακτική και απευθείας αεροπορική σύνδεση από τέτοιες χώρες έχει τεράστια σημασία. Ιδιαίτερα τις περιόδους τουριστικής αιχμής, αλλά και όλο το χρόνο. Διότι επιδιώκουμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο.

    –Και τρίτον, από την ώρα που φτάνουν εδώ, να είναι εύκολη η μετακίνησή τους σε διαφορετικούς προορισμούς μέσα στη χώρα μας. Διότι γι’ αυτούς που έρχονται από μακριά, η Ελλάδα είναι ταξίδι ζωής. Δεν έρχονται για να μείνουν σε ένα τόπο. Και δεν μπορούμε να τους ταλαιπωρούμε με μετακινήσεις που σπαταλούν τον λίγο χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους.

    Πρώτος στόχος μας λοιπόν: καθένας που έρχεται τώρα, να έλθει ξανά και να φέρει κι άλλους.

    Δεύτερος στόχος, να αυξηθεί η ζήτηση για ελληνικά εξαγωγικά προϊόντα όταν θα γυρίσει στην πατρίδα του.

    Τρίτος στόχος, να επιμηκυνθεί η τουριστική σαιζόν, ώστε να ξεπεράσει, επιτέλους, απλά τους καλοκαιρινούς μήνες. Στοχεύουμε σε τουριστική περίοδο 12 μηνών. Οι Κινέζοι για παράδειγμα, το ξέρετε, ταξιδεύουν κυρίως “off season”, εκτός των βασικών για εμάς καλοκαιρινών μηνών. Αλλά να το πάρουμε και από την πλευρά του απλού υπαλλήλου σε ένα τουριστικό κατάλυμα, σε ένα ξενοδοχείο. Ως πότε θα μπορέσει να πάρει σύνταξη, όταν δεν μπορεί να καλύψει ένσημα και δουλεύει μόνο 3 μήνες ή 4 μήνες το χρόνο; Μέχρι πότε; Θα έχει ευρύτατες επιπτώσεις αυτή η εξέλιξη.

    Και τέλος, να μετακινηθούμε σταδιακά από το γενικό τουρισμό – που για μένα δεν λέει τίποτα, σημαίνει μία χαώδη κατάσταση, όποιος είναι να έρθει, καλά θα κάνει να έρθει - στον εξειδικευμένο τουρισμό κι από τον μαζικό τουρισμό στον ποιοτικό τουρισμό.

    Διότι τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ελληνικής φύσης και του «ελληνικού τρόπου ζωής», δεν πρέπει να φθαρούν από την υπερβολική μαζική κατανάλωση.

    Πώς μπορούμε να τα πούμε όλα αυτά με δύο λέξεις:

    Ανταγωνιστικότητα και συνέργειες!

    Ανταγωνιστικότητα για το ίδιο το τουριστικό μας πακέτο, που πρέπει να αναπτύσσεται, να βελτιώνεται συνέχεια, μετά από διάλογο. Ο ΣΕΤΕ, πράγματι, έπρεπε να γίνει κοινωνικός εταίρος.

    Δεν είναι κατόρθωμα αυτής της Κυβέρνησης, είναι υποχρέωση που είχε αργήσει πάρα πολύ να γίνει.

    Και συνέργεια με άλλους κλάδους, που θα ωφεληθούν από τον Τουρισμό άμεσα και που θα ωφελήσουν, με τη σειρά τους, τον τουρισμό μέσο-μακροπρόθεσμα.

    Αυτός είναι ο σχεδιασμός μας. Που δεν θα μένει «στα χαρτιά». Και ο πολιτισμός ελέχθη και η κρουαζιέρα ελέχθη και η γαστρονομία ελέχθη και η πολυθεματική ποιότητα ελέχθη…

    Αυτά πρέπει να τα υλοποιήσουμε βήμα-βήμα. Και τα προχωράμε μέρα με τη μέρα. Μετά από διάλογο μαζί σας.

    Και πιστεύω ότι δεν περπατάμε. Τρέχουμε. Ούτε ένα χρόνο δεν είμαστε Κυβέρνηση. Αλλά, και  όλη η χώρα πρέπει να τρέξει, για να βγει από την κρίση και για να γίνει αυτό που, πιστεύω, ότι της αξίζει, της αρμόζει, της προσήκει της Ελλάδας.

    Σας μίλησα για την Κίνα. Αλλά δεν είναι μόνον η Κίνα. Θα υπάρξουν κι άλλες παρόμοιες κινήσεις. Και δεν αναζητάμε ευκαιρίες μόνον έξω από την Ελλάδα. Αλλά και μέσα στη πατρίδα μας…

    Έχουμε ως χώρα τεράστια πλεονεκτήματα, αλλά τα περισσότερα παραμένουν αναξιοποίητα. Και μερικά τα αξιοποιούμε με τρόπους, όχι πάντα τους καλύτερους.

    Για να έχεις αρχιπελαγικό τουρισμό, χρειάζεσαι πολυάριθμες μαρίνες με πλήρεις εγκαταστάσεις. Για να έχεις νησιωτικό τουρισμό δεν μπορείς να έχεις μόνιμο πρόβλημα με την υδροδότηση και την ηλεκτροδότηση των νησιών σου. Ούτε με την ακτοπλοϊα.

    Για να έχεις θρησκευτικό και ιστορικό τουρισμό, οι πολιτιστικές σου υποδομές πρέπει να αναβαθμιστούν και να παίξουν ενεργό ρόλο. Θυμάστε με το Μουσείο της Ακρόπολης, έτυχε τότε να είμαι υπουργός Πολιτισμού. Ήταν από τις μεγαλύτερες χαρές που πήρα τελευταία, όταν άκουσα ότι ξεπέρασαν οι ημερήσιοι επισκέπτες στο Μουσείο, πριν από περίπου μία εβδομάδα, τους 26000 – 27000. Τέτοια ρεκόρ πρέπει συνεχώς να ανεβαίνουν. Αυτές είναι οι μάχες ποιότητας. Κανείς δεν ξεχνάει το Μουσείο της Ακρόπολης. Κανείς δεν ξεχνάει ένα ηλιοβασίλεμα σε μία μαγευτική περιοχή του Τόπου. Αυτά μένουν να παίρνουν μαζί τους, αποτυπώνονται στην συνείδησή τους, τα μεταφέρουν στα παιδιά τους, στην οικογένεια, στους φίλους τους. Αυτά πρέπει να κερδίσουμε. Εκεί είναι η ποιότητα και εκεί είναι, αν θέλετε, και ο μεγάλος πολλαπλασιαστής για την οικονομία.

    Για να έχεις συνεδριακό τουρισμό, πρέπει να έχεις και τις κατάλληλες εγκαταστάσεις στα σωστά σημεία. Τέλος, για να έχεις παραθεριστική κατοικία, χρειάζεσαι σωστές πολεοδομήσεις και κίνητρα. Και η παραθεριστική κατοικία δεν είναι ανταγωνιστική προς τις ξενοδοχιακές εγκαταστάσεις. Είναι συμπληρωματική. Όποιος ξένος έχει σπίτι στην Ελλάδα κι έρχεται κάθε καλοκαίρι, προσκαλεί και φίλους του. Οι οποίοι θα μείνουν σε ξενοδοχεία εκεί κοντά.

    Και εν πάση περιπτώσει, όσοι αγοράζουν ακίνητο στην Ελλάδα, πρέπει να διευκολύνονται να παίρνουν μακροχρόνια βίζα. Κι αυτό το πρόβλημα το λύσαμε με τον τελευταίο επενδυτικό νόμο…

    Υπάρχουν και άλλα προβλήματα, είπε ο Πρόεδρος. Ταχεία απονομή δικαιοσύνης. Χαμηλό ΦΠΑ, δεν θέλω να πω τίποτα. Μεγάλη μάχη γίνεται για αυτό, να το ξέρετε. Μίλησε για ψηφιακή τεχνολογία. Πράγματι, είναι όλα αυτά κομμάτια της νέας Ελλάδας που χτίζεται για να φτάσουμε στην κρίσιμη λέξη να μπορούμε να πούμε ότι ναι, είμαστε ανταγωνιστικοί.

    Στόχος μας είναι η Ελλάδα να γίνει αληθινά μεγάλος τουριστικός προορισμός. Με κριτήρια κυρίως ποιοτικά.

    Η ανταγωνιστική Ελλάδα δεν θα αναπτύσσεται μόνο τουριστικά. Θα παράγει μεγάλο φάσμα προϊόντων κάθε είδους, από πρωτογενή παραγωγή και μεταποίηση, μέχρι προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και υψηλού επιπέδου ιατρικές υπηρεσίες και εκπαίδευση.

    Αλλά ο Τουρισμός μας είναι ο κατ’ εξοχήν κλάδος που είναι ήδη έτοιμος να κινηθεί αμέσως. Με προοπτικές που θα βελτιώνονται κάθε χρόνο.

    Για να το πω αλλιώς: για να επιστρέψουμε στα επίπεδα Ακαθάριστου Εθνικού εισοδήματος πριν από την κρίση – και σε πολύ υγιέστερες βάσεις πλέον – το συνολικό ΑΕΠ της χώρας πρέπει να αυξηθεί κατά 25-30%. Το ένα τρίτο αυτής της αύξησης μπορεί να έλθει μόνο από τον τουρισμό. Μέχρι να προλάβουν να αναπτυχθούν κι άλλοι κλάδοι.

    Αυτό σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια ο Ελληνικός Τουρισμός πρέπει και μπορεί να αναπτύσσεται ταχύτατα. Οργανωμένα, σχεδιασμένα και ποιοτικά.

    Αγαπητοί φίλοι,

    Εσείς οι επιχειρηματίες και οι σκαπανείς του Ελληνικού Τουρισμού είστε οι πρωταθλητές μας. Και το έχετε αποδείξει.

    Είστε και οι «πρωτο-νίκες» μας! Εσείς μας φέρνετε την «πρώτη νίκη» μετά από μια βαθιά συνολική κρίση. Κι αυτό φέτος όλη η Ελλάδα ελπίζει να το αποδείξετε.

    Θα γίνετε και οι πρωτεργάτες μιας μεταστροφής ολόκληρου του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου στην εξωστρέφεια. Κι αυτό καλείστε να το αποδείξετε τα επόμενα χρόνια. Να ξέρετε ότι αυτή κυβέρνηση θα είναι δίπλα σας, θα είμαι δίπλα σας, θα είναι όλοι δίπλα σας.

    Όταν μια χώρα μονιάσει και βάλει βαθιά στο μυαλό της να επιτύχει, μπορεί να καταφέρει θαύματα.

    Με δύο λέξεις, αυτό είναι το στοίχημά μας. Να κάνουμε θαύματα!

    Κι αυτό το στοίχημα μπορούμε να το κερδίσουμε μόνο, όλοι μαζί.

    Αλλά αυτό δεν αρκεί να το λέμε μόνο. Πρέπει και να αρχίσουμε να το δείχνουμε.

    Σας ευχαριστώ γιατί εσείς είστε οι πρώτοι που το αποδεικνύετε σήμερα, ότι μπορούμε – πράγματι – να το κερδίσουμε.

    Πηγή: primeminister.gov.gr και sete
    (Τετάρτη 29 Μαΐου 2013)

    Επιστολή - Υπόμνημα ΣΕΤΕ προς τον Πρωθυπουργό



    14.05.2013

    Προς τον
    Κύριο Αντώνη Σαμαρά
    Πρωθυπουργό


    Α.Π. ΕΞ0128 - 130514
    Αθήνα, 14 Μαΐου 2013

    Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

    Σε συνέχεια προηγούμενης συνάντησης μας, την 19η Νοεμβρίου 2012, σας γνωρίζουμε τα εξής:

    1. Συνολικά, πάνω από 1 εκατ. περισσότερες αεροπορικές θέσεις έχουν προγραμματισθεί για τη χώρα μας το 2013, σε σχέση με το 2012, ενώ οι προκρατήσεις για την φετινή περίοδο προχωρούν σχεδόν σε όλες τις χώρες στόχους με διψήφιο θετικό πρόσημο. Υπάρχει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον για τον θαλάσσιο τουρισμό και για την κρουαζιέρα, με μόνο αρνητικό σημείο τον εισερχόμενο συνεδριακό τουρισμό, την τουριστική εικόνα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Προβληματικός παραμένει και ο εσωτερικός τουρισμός, ο οποίος βρίσκεται στα επίπεδα του 50% (1,5 δισ. Ευρώ) σε σχέση με το 2008 (3 δισ. Ευρώ), με τάσεις περαιτέρω μικρής μείωσης το 2013. Όλα τα παραπάνω, μας κάνουν αισιόδοξους για την επίτευξη ή ακόμη και την υπέρβαση των στόχων του 2013 για 1 εκατ. επιπλέον αφίξεις, δηλαδή 17 εκατ. και περισσότερα από 11 δισ. Ευρώ σε άμεσα έσοδα. Βασικός στόχος, φέτος, να ανταποκριθούμε στα αναγκαία επίπεδα ασφάλειας, καθαριότητας και υπηρεσιών, ώστε να βάλουμε τις βάσεις για μία μόνιμα ανοδική πορεία. Αυτή η οποία σε ορίζοντα 2-3 ετών, θα οδηγήσει στα 20 εκατ. διεθνείς αφίξεις, προσφέροντας συνολικά επιπλέον 3 μονάδες κάθε χρόνο στο ΑΕΠ της χώρας και πάνω από 150.000 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

    2. Η ανάδειξη του ΣΕΤΕ, άρα και του τομέα του τουρισμού, ως ισότιμου κοινωνικού εταίρου, η οποία ετέθη στην προηγούμενη συνάντησή μας, έγινε με τη δική σας στήριξη, πραγματικότητα. Θα βοηθήσει αποφασιστικά, διότι συνενώνει δυνάμεις και στρατηγικές, ενισχύοντας την ενιαία εικόνα και δράση των τουριστικών επιχειρηματιών της χώρας και τη συνεργασία τους με τους εργαζόμενους στον τουρισμό. Ευχαριστούμε θερμά εσάς προσωπικά, τους αρχηγούς των άλλων κομμάτων της κυβέρνησης συνεργασίας, ιδιαίτερα τον Υπουργό Εργασίας και την Υπουργό Τουρισμού για αυτή την ιστορική εξέλιξη.

    3. Ο ΣΕΤΕ σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προτίθεται να συντάξει αναλυτική μελέτη (Master Plan) εφαρμογής της τουριστικής ανάπτυξης με ορίζοντα το 2021. Με στόχο τα 24 εκατ. αφίξεις και την αύξησης της κατά κεφαλήν δαπάνης κατά 15 - 20%, ο τουρισμός μπορεί να επιτύχει το 2021, άμεσα έσοδα 18 - 19 δισ. Ευρώ και συνολικά 48 - 50 δισ. Ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας. Για να συμβεί αυτό θα απαιτηθούν επενδύσεις 2,5 δισ. Ευρώ, κατ’ έτος. Η μελέτη θα αναλύσει πλήρως τις αγορές στόχους, το πελατειακό μίγμα και ορθή χρονική και χωροταξική κατανομή του, με βάση την δυναμική, αλλά και την φέρουσα ικανότητα των προορισμών. Θα προτείνει τις αναγκαίες υποδομές, τις soft ενέργειες (συστήματα πιστοποίησης σπουδών και κατάρτισης, πιστοποίησης τουριστικών υπηρεσιών, κλπ). Τέλος, ένα αποτελεσματικό μηχανισμό παρακολούθησης. Ένα τέτοιο τουριστικό Master Plan, θα αποτελέσει ένα αναγκαίο και εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο στη σωστή κατανομή του νέου ΕΣΠΑ 2014 - 2020, για το ειδικό χωροταξικό του τουρισμού, τον επενδυτικό νόμο, αλλά και τη στρατηγική των αποκρατικοποιήσεων και προσέλκυσης επενδύσεων.

    4. Είναι γνωστή και επιτακτική η ανάγκη για το rebranding της χώρας. Ενόψει της επικείμενης στενότερης συνεργασίας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (Υπουργείο Τουρισμού/ΕΟΤ - Marketing Greece A.E.), επιβάλλεται η ανάπτυξη ενός πλήρους συστήματος branding της χώρας και του τουριστικού της προϊόντος, που θα περιλαμβάνει τα branding concepts και τους πλήρεις οδηγούς εφαρμογής (branding manuals) της χώρας και των γεωγραφικών και θεματικών προορισμών της. Με δεδομένη τη διαχρονική έλλειψη μίας τέτοιας προσέγγισης, αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη να υπάρξει διεθνής διαγωνισμός για τη δημιουργία ενός τέτοιου συστήματος, το οποίο θα πρέπει να μείνει σταθερό για μία δεκαετία. Στην περίπτωση αυτή ο ΣΕΤΕ προτίθεται να χρηματοδοτήσει το σχετικό οικονομικό έπαθλο.

    5. Εξαιρετικής σημασίας, για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού μας, παράλληλα με την αύξηση της ζήτησης και την βελτίωση της προσφοράς, αποτελεί η φορολογική ανταγωνιστικότητα του εξαγόμενου τουριστικού προϊόντος. Πρέπει να ολοκληρωθεί ένα δίκαιο, αποτελεσματικό και αναπτυξιακό φορολογικό πλαίσιο, με σταθερούς και ελκυστικούς φορολογικούς συντελεστές για μία τουλάχιστον πενταετία. Ο ΦΠΑ της εστίασης, το αργότερο από 01.07.13, πρέπει να επανέλθει στο 13% και ο ΦΠΑ της ακτοπλοΐας στο 6,5%, ενώ δεν πρέπει να υπερβεί το 0,66 τοις χιλίοις ο φόρος ακίνητης περιουσίας από το 2014 στα τουριστικά καταλύματα, εξαγωγικά εργαλεία δουλειάς, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ιδιοχρησιμοποιούμενων, όσο και των ενοικιαζόμενων.

    6. Η έκδοση θεωρήσεων visa Schengen πρέπει να επιταχυνθεί τη φετινή περίοδο ακόμη περισσότερο με ανώτατο όριο τις 24 ώρες, όπως και η χορήγηση σε ελάχιστο ποσοστό 50% θεωρήσεων πολλαπλών εισόδων, τριετούς κατ’ ελάχιστον διάρκειας.

    Με εκτίμηση,

    Ανδρέας Α. Ανδρεάδης
    Πρόεδρος ΔΣ

    Πηγή: sete
    (Tρίτη 14 Μαΐου 2013)

    Δηλώσεις του Υπουργού ΑνΥπ Κωστή Χατζηδάκη, του Προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέα Ανδρεάδη και του Προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου, μετά τη συνάντησή τους



    Κ. Χατζηδάκης: Σήμερα δε χρειάστηκε να γίνω κυανόκρανος. Τόσο ο ΣΕΤΕ όσο και η Ομοσπονδία των ταξί έχουν μια κοινή θέση. Και η θέση αυτή συνίσταται στην προσπάθεια η χώρα μας ν’ αξιοποιήσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα και τον τουρισμό. Και οι δυο πλευρές αισθάνονται ότι είναι από την ίδια πλευρά του λόφου.

    Η συνεργασία τους σίγουρα θα συντελέσει έτσι ώστε και εκείνοι μεν να κερδίσουν, αλλά και η πατρίδα μας να κερδίσει με καλύτερες, ποιοτικότερες υπηρεσίες στον κρίσιμο για την Ελλάδα τομέα του τουρισμού. Συγκεκριμένα, εκείνα που συμφωνήθηκαν κατ” αρχήν ανάμεσά μας είναι τ’ ακόλουθα:

    Πρώτα απ’ όλα, σε σχέση με το φαινόμενο των «πειραγμένων» ταμειακών μηχανών που έχουν εντοπισθεί το τελευταίο διάστημα: θα συνεχιστούν και θα ενταθούν οι έλεγχοι από την Αστυνομία και τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και αυτό πρέπει να το ξέρουν όλοι.

    Επίσης, θα υπάρξει συνεννόηση με τη Διεύθυνση Μετρολογίας του Υπουργείου προκειμένου να δούμε πώς μπορεί να σφραγίζονται αποτελεσματικότερα οι ταμειακές αυτές μηχανές και να μην έχουμε τέτοιου είδους αρνητικά φαινόμενα. Θα προχωρήσουμε με νομοθετικές παρεμβάσεις, έτσι ώστε να υπάρχουν αυστηρότερες ποινές και να την πληρώνουν αυτοί που πράγματι φταίνε. Γι’ αυτό θα συνεργαστούμε μεταξύ μας ώστε σύντομα να έρθουν οι κατάλληλες ρυθμίσεις.

    Δεύτερον: Η ΠΟΕΙΑΤΑ και ο ΣΕΤΕ συμφωνούν σ’ ένα σύστημα πιστοποίησης των ταξί, το οποίο θα το προωθήσουν με περαιτέρω συνεννοήσεις μεταξύ τους, έτσι ώστε τα ταξί τα οποία θα έχουν ένα ειδικό σήμα ποιότητος, να έχουν και το «διαβατήριο», τη σφραγίδα σε σχέση με τους πελάτες, ιδιαίτερα τους τουρίστες εκείνους οι οποίοι θέλουν πιο ποιοτικές υπηρεσίες.

    Τρίτον: Συμφωνήσαμε και θα δούμε πώς μπορεί αυτό να γίνει πράξη από τη δική μας πλευρά, ν’ αντικατασταθεί το σύστημα το οποίο υπάρχει σήμερα για περιηγήσεις τουριστών. Μέχρι σήμερα έχουμε συγκεκριμένη χρέωση μέχρι τα 20 λεπτά περιήγησης κι από κει και πέρα ελεύθερο τιμολόγιο. Το ελεύθερο τιμολόγιο, έχουμε δει στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι λειτουργεί τελείως αρνητικά για τους τουρίστες και φυσικά για την εικόνα της χώρας διότι υπάρχουν φαινόμενα εξωφρενικών χρεώσεων, εν αγνοία των πελατών.

    Επομένως προσανατολιζόμαστε σ’ ένα σύστημα το οποίο θα καταλήγει σε μια χρέωση που θα είναι κατ’ ανώτατον 25 ευρώ την ώρα για τέτοιου είδους περιηγήσεις τουριστών.

    Αυτές είναι οι ρυθμίσεις. Συζητήσαμε κι άλλα, είμαστε στη διάθεση και της ΠΟΕΙΑΤΑ και του ΣΕΤΕ έτσι ώστε αυτή η συνεργασία να ενισχυθεί. Να δούμε πώς μπορούμε κι από τη δική μάς πλευρά, από την πλευρά του Υπουργείου να είμαστε χρήσιμοι σ’ αυτό, γιατί πράγματι είναι εξαιρετικά κρίσιμο ν’ αναβαθμιστούν οι τουριστικές υπηρεσίες αλλά φυσικά και οι υπηρεσίες προς τους Έλληνες πολίτες, προς τους Έλληνες καταναλωτές.

    Α. Ανδρεάδης: Ευχαριστώ τον Υπουργό. Εδώ και κάποιους μήνες ξεκινήσαμε με τον Πρόεδρο της ΠΟΕΙΑΤΑ, τον κ. Λυμπερόπουλο, με παραίνεση του Πρωθυπουργού έναν διάλογο πάνω στο κομμάτι του ταξί και του τουρισμού.

    Αυτός ο διάλογος έχει εξελιχθεί πολύ θετικά, διαπιστώσαμε ότι το 90% μας ενώνει και αυτό που μας χωρίζει είναι πολύ λίγο, το συμφέρον του τουρισμού είναι αυτό το οποίο πάνω απ’ όλα έχει σημασία και επομένως σχεδιάζουμε μέσα στην προσπάθεια όχι μόνο να κάνουμε το rebranding της χώρας και την αναβάθμιση της ταυτότητας της χώρας, στο κομμάτι της προσφοράς των υπηρεσιών, δηλαδή στο κομμάτι της ποιότητας, να κάνουμε και στο κομμάτι του ταξί μια από πολλά χρόνια αναγκαία βελτίωση.

    Ο Υπουργός εξήγησε το μηχανισμό, είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και για να προχωρήσουμε στο επόμενο διάστημα σε μια μορφή κατάρτισης σεμιναρίων των οδηγών ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα και να δοθεί και αυτή η σφραγίδα, αυτό το σήμα ποιότητος που θα είναι προαιρετικό άλλοι θα ταυτίζεται με μια νέα εποχή για το ταξί, μια εποχή ποιότητας, διαφορετικής από αυτήν που ως τώρα είχαμε μάθει να έχουμε. Μόνο θετικά μπορούν να προκύψουν από αυτή τη συνεννόηση και ευχαριστώ και τον Πρόεδρο της ΠΟΕΙΑΤΑ για την καλή συνεργασία.

    Θ. Λυμπερόπουλος: Εγώ θέλω να ευχαριστήσω και τον Υπουργό και τον Πρόεδρο του ΣΕΤΕ και όλο το επιτελείο του εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου, διότι όσα χρόνια δε συζητούσαμε με τους άλλους φορείς ή δε μας αποδέχονταν ως κοινωνική ομάδα να συζητήσουμε, έχουμε ευθύνη γιατί δε μπορέσαμε να βρούμε λύσεις που μπορούσαμε να έχουμε βρει τόσα χρόνια και να έχουμε φέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα και για τον τουρισμό αλλά και για την κοινωνία.

    Σίγουρα έχουμε ευθύνες κι εμείς, είχαμε αφήσει προηγούμενες Διοικήσεις του κλάδου, το να είναι ο κλάδος μια κοινωνική ομάδα την οποία την είχαν αφήσει ανυπεράσπιστη και να τη χτυπούν για πολλούς λόγους, εμείς ξεπεράσαμε αυτό το σκαλοπάτι, το αποδείξαμε και κάποια στιγμή κατάλαβε και η κοινωνία και όλοι οι φορείς ότι δεν είμαστε ούτε εύκολοι ούτε μη διαπραγματεύσιμοι.

    Μετά το νόμο που πέρασε, το 4070 του Βορίδη, ήρθε ένας άλλος νόμος, ο 4093 που ρυθμίζει την αγορά είτε σε τουριστικό επίπεδο είτε σε επιβατικό κοινό μέχρι 9 θέσεις τα ταξί. Από δω και πέρα λοιπόν είναι η διαχείριση μαζί με όλους τους φορείς, πώς θα προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες.

    Εμείς είμαστε μια κοινωνική ομάδα που ο καθένας από μας έχει μια θέση εργασίας για να μπορέσει να βγάλει το ψωμί του. Και σ’ εποχές δύσκολες θα ήταν λυπηρό να μην υπήρχε διάλογος. Αυτός ο διάλογος που πραγματικά από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό επιζητήθηκε, θεωρώ ότι έχει πολλά αποτελέσματα.

    Εμείς κάνουμε το βήμα της υπέρβασης θέλοντας να κάνουμε αυτοκάθαρση στον κλάδο μας, ό,τι μας δημιουργεί πύον θέλουμε να το βγάλουμε απ’ έξω, έχουμε ζητήσει πολλά πράγματα για να μπορέσει να ξεκαθαρίσει ο κλάδος και να είναι σωστή επαγγελματίες. Ένα από τα θέματα είναι ότι δε θα μπορεί να υπάρχει πιάτσα που θα υπάρχουν γκέτο μικρών ομάδων, δε θα μπορούν να κλέβουν τους πελάτες, δε θα μπορούν να χτυπούν τους συναδέλφους.

    Ήδη έχω δώσει ονόματα, ήδη υπάρχουν δικογραφίες από τη δίωξη εκβιαστών, για κάποια γκέτο. Είμαστε απέναντί τους, θέλουμε όμως και τη συνεργασία ειδικά με τον τουρισμό διότι έχουμε να προσφέρουμε πολλά πράγματα και μπορούμε ν’ ανοίξουμε νέες αγορές μέσα από το ταξί, με σωστές τιμές και με ποιότητα. Και σε αυτοκίνητο και σε ήθος και καθαρότητα αυτοκινήτων.

    Αυτή τη συνεργασία την προχωράμε, τα υπόλοιπα θεσμικά τα έχουμε προχωρήσει σχεδόν όλα, κάποια στιγμή θα τ’ ανακοινώσει ο Υπουργός, έχουμε βρει λύσεις.

    Θέλουμε να ευχαριστήσουμε και τον Υπουργό και το ΣΕΤΕ. Θα είμαστε συνεργάσιμοι κι έχουμε πολλά πράγματα να προτείνουμε, ειδικά με τον τουρισμό, με καλές τιμές, απευθείας και με τον κ. Βερνίκο που μιλήσαμε που είναι από το ΣΕΤΕ και τον κ. Ανδρεάδη, να μπορούμε μέσα τα κρουαζιερόπλοια να έρχονται με σωστές τιμές σε χιλιάδες ταξιτζήδες και όχι να τους κλέβουν κάποιοι λίγοι με υπερβολικά ποσά και να μη μπορούν να δουλέψουν οι καθαροί ταξιτζήδες.

    Γρήγορα θ’ ακούσετε πολλά αποτελέσματα συνεργασίας που θα είναι προς όφελος πρώτα της χώρας και μετά του τουρισμού, που είναι το μεγάλο εθνικό προϊόν.

    Εγώ ευχαριστώ για τη συνεργασία και τους δύο και θα είμαι στη διάθεσή τους για οτιδήποτε χρειάζονται από δω και πέρα.

    Να είστε καλά.

    Δημοσιογράφος: Σχετικά με το θέμα των τιμών που είπε και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, θέλω να κάνω μια γενικότερη ερώτηση και σ’ εσάς και στον Υπουργό Ανάπτυξης.

    Κύριε Πρόεδρε, μπαίνουμε ήδη στην τουριστική περίοδο μ’ ένα ακανθώδες θέμα το οποίο θίγει καίρια τον ελληνικό τουρισμό και έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες και ο κ. Χατζηδάκης και η κα Κεφαλογιάννη κι άλλα στελέχη της κυβέρνησης αλλά συναντώνται αντιδράσεις. Είναι το θέμα του ΦΠΑ, του 23%. Τι βλέπετε να γίνεται μ’ αυτό το θέμα; Ήδη έχουν αρχίσει τα πακέτα να τρέχουν. Τι γίνεται μ’ αυτή την ιστορία;

    Και να ρωτήσω και τον Υπουργό πώς μπορούμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί στο θέμα των τιμών σε σχέση με τους γείτονές μας όταν υπάρχει μια τόσο υψηλή φορολόγηση;

    Α. Ανδρεάδης: Ξέρετε την πάγια θέση του ΣΕΤΕ, από την πρώτη στιγμή είπαμε ήταν ένα μέγα λάθος όταν μπήκε και μην ξεχνάμε ότι δεν το επέβαλλε η τρόικα, εμείς το προτείναμε σαν ένα μέτρο κάπου το Μάιο του 2011. Ήταν μεγάλο λάθος τότε. Έπρεπε να έχουμε προτείνει κάτι άλλο. Όταν μπει κάτι δύσκολα βγαίνει.

    Η εκτίμησή μας παρ’ όλα αυτά είναι ότι είναι τόσο προφανές ότι βγαίνουμε εκτός ανταγωνισμού όταν όλοι οι ανταγωνιστές είναι μεταξύ 7% και 10% ώστε το έχει καταλάβει και η τρόικα, ξέρουμε καλά ότι και ο Πρωθυπουργός και όλο το επιτελείο της Κυβέρνησης το υποστηρίζουν, η εκτίμηση η δική μας είναι ότι από την 1η Ιουλίου ο ΦΠΑ θα έχει περάσει στο 13%.

    Ήταν καλύτερο να γίνει την 1η Μαΐου αναμφίβολα, να έχει προλάβει όλη τη σαιζόν, αλλά με τη διαπραγμάτευση του Ιουνίου πιστεύουμε από την 1η Ιουλίου ότι θα έχει γίνει πραγματικότητα αυτό. Πιστεύω και δεν μπορώ να φανταστώ ότι δε θα μπορέσει η Κυβέρνηση τότε να πείσει για το αυτονόητο, είμαι βέβαιος ότι θα το καταφέρει.

    Κ. Χατζηδάκης: Γνωρίζετε ότι ο Πρωθυπουργός έχει θέσει αυτό το θέμα κατ΄ επανάληψη στην τρόικα. Είναι στόχος της Κυβέρνησης να πάμε προς την κατεύθυνση της μείωσης, υπάρχουν δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών πρόσφατες και νομίζω πρέπει να μείνουμε σε αυτές.

    Δημοσιογράφος: Ένα δεύτερο θέμα που έχει να κάνει πάλι με τον τουρισμό -και για τους δύο τους Προέδρους- είναι το θέμα των Κυριακών. Η αγορά από τη μία λέει ότι δεν αντέχει τόσες πολλές Κυριακές που προωθεί το Υπουργείο Ανάπτυξης, 52 Κυριακές ανοιχτά το χρόνο. Θα ήθελα την άποψη και των δύο Προέδρων πόσες αγορές σηκώνει η αγορά;

    Α. Ανδρεάδης: Κοιτάξτε, ξανά η θέση του ΣΕΤΕ είναι πάγια διαχρονική ότι ειδικά σε περιόδους κρίσης δεν έχουμε κανένα λόγο να περιορίζουμε την αγορά σε ένα μέτρο που είναι προαιρετικό, όπως και αυτό που είπαμε στην ποιότητα των ταξί, όποιος θέλει ανοίγει κι όποιος δε θέλει δεν ανοίγει. Επομένως να σκεφτόμαστε τον πελάτη, να σκεφτόμαστε τον τουρίστα.

    Εγώ δεν ξέρω πόλη της κλίμακας της Αθήνας ή πρωτεύουσες οι οποίες να μην έχουν ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές, επομένως νομίζω ότι εκεί είναι η πάγια θέση του τουρισμού ότι είναι καλό εφόσον είναι προαιρετικό τα καταστήματα να ανοίγουν και τις Κυριακές.

    Η άποψή μας είναι ότι έπρεπε να ανοίγουν όλες τις Κυριακές, τουλάχιστον σε σημεία όπως το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και τα λοιπά, αλλά επειδή κανείς δεν μπορεί να πει τι είναι κέντρο και τι είναι απόκεντρο, δυστυχώς ή ευτυχώς και σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης το ίδιο ισχύει.

    Πιστεύουμε ότι από τη στιγμή που είναι ένα προαιρετικό μέτρο όποιος θέλει ανοίγει κι όποιος θέλει δεν ανοίγει. Για ποιο λόγο να περιορίζουμε τον καταναλωτή και να του επιβάλουμε τέτοιους περιορισμούς; Ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε με αυτή τη λογική.

    Δημοσιογράφος: Κύριε Λυμπερόπουλε;

    Θ. Λυμπερόπουλος: Εγώ θα πω μία κουβέντα, το θέμα είναι πολιτικό για μένα και πολιτικό δεν είναι σε ένα στυλ ότι όλα ελεύθερα και λύνονται τα προβλήματα της κοινωνίας.

    Για μένα έχοντας και πολύ καλές σχέσεις με τη Γενική Συνομοσπονδία Εμπόρων θεωρώ και από ότι βλέπω αυτά τα μαγαζιά κάποια στιγμή που είναι μικρά μαγαζιά θα δημιουργηθεί όλη η υποδομή να φτιαχτούν τα καρτέλ των μεγάλων μαγαζιών για να κλείσουν.

    Πρέπει να προστατεύσουμε λοιπόν τα μικρά μαγαζιά, που είναι εκατοντάδες χιλιάδες, γιατί μία κλειστή κοινωνία σε καρτέλ δε διαφέρει το κρατικό μονοπώλιο από το ιδιωτικό σε τίποτα για να γίνει.

    Δημοσιογράφος: Η θέση του Υπουργείου;

    Κ. Χατζηδάκης: Η θέση του Υπουργείου είναι γνωστή: 7 Κυριακές ανοιχτοί όλοι, τις υπόλοιπες Κυριακές εάν το θέλουν μόνο όσοι έχουν μικρά καταστήματα. Όποιος θέλει ανοίγει, όποιος θέλει δεν ανοίγει.

    Γίνεται μια συζήτηση πολιτική. Όπως για κάθε καινούριο θέμα που μπαίνει στην ατζέντα, είναι λογικό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Υπάρχουν κάποιοι κοινοί παρονομαστές, ήδη δέχονται σχεδόν όλοι ότι κάποιες Κυριακές πρέπει να είναι ανοιχτά όλα τα καταστήματα, το δέχονται και οι ίδιοι οι έμποροι που έχουν μικρά καταστήματα. Υπάρχουν από κει και πέρα επιμέρους αποκλίνουσες απόψεις. Είμαστε εδώ για να βρούμε την καλύτερη λύση.

    Αλλά η κατεύθυνσή μας είναι να πάμε σε αυτό που γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Και βεβαίως για να πάμε εκεί χρειάζεται να πείσουμε, χρειάζεται να συζητήσουμε και αυτό είναι που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε και πιστεύουμε ότι κάθε ιδέα προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να συμβάλλει θετικά. Ο διάλογος μόνο καλό μπορεί να κάνει.

    Πηγή: mindev.gov.gr και yme.gov.gr
    (Πέμπτη 25 Απριλίου 2013)

    Επαφές Χατζηδάκη με διοικήσεις ΣΕΤΕ και ΣΑΤΑ σήμερα στις 15:00



    Με τις διοικήσεις του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Συνδέσμου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) συναντάται σήμερα Πέμπτη στις 3 το απόγευμα ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης.

    Επιπλέον, στις 16.30 ο κ. Χατζηδάκης θα συναντηθεί με το προεδρείο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών. Αντικείμενο της συνάντησης θα είναι οι προτάσεις του ΣΕΒ για αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας στις διαδικασίες αδειοδότησης βιομηχανικών, εξορυκτικών και συναφών δραστηριοτήτων.

    Πηγή: Kerdos και TourismToday
    (Πέμπτη 25 Απριλίου 2013)

    Ο ΣΕΤΕ κοινωνικός εταίρος



    Ο Yπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κ. Γιάννης Βρούτσης, η Υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Υφυπουργός Εργασίας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος συναντήθηκαν σήμερα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κ. Ανδρέα Ανδρεάδη και τους Πρόεδρους των 14 πανελλήνιων κλαδικών ενώσεων-Μελών του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

    Στη συνάντηση, όπου συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας Εργασίας, κα Άννα Στρατινάκη, ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικών ασφαλίσεων, κ. Παναγιώτης Κοκκόρης και η Γενική Γραμματέας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων, κα Άννα Δαλλαπόρτα, συζητήθηκαν οι θετικές προοπτικές του τουρισμού για την ανάπτυξη της οικονομίας καθώς και η συνδρομή του στην ενίσχυση της απασχόλησης.

    Μετά το τέλος της συνάντησης, ο Υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Σήμερα είχαμε μια ουσιαστική και δημιουργική συζήτηση με τους ανθρώπους του τουρισμού στη χώρα μας. Το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και το προεδρείο του, αλλά και τους επικεφαλής των 14 πανελλήνιων κλαδικών ενώσεων που περιλαμβάνει το σύνολο των μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον τουρισμό. Τα μικρά καταλύματα και συγκροτήματα ενοικιαζόμενων κατοικιών, τα μικρά και μεγάλα ξενοδοχεία, τα ταξιδιωτικά γραφεία, τις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, σκαφών και οργάνωσης συνεδρίων, αλλά και τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, τις αερομεταφορές και τις μαρίνες.

    Πρόκειται για ένα πλήθος πολλών και διαφορετικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, και εκφράζουν ένα μεγάλο ποσοστό της οικονομικής ζωής της χώρας. Απασχολούν συνολικά περισσότερα από 700.000 άτομα και συνεισφέρουν περίπου το 16% του ΑΕΠ της Ελλάδας. Επίσης, οι προοπτικές του κλάδου και οι εκτιμήσεις για τη φετινή τουριστική κίνηση, όπως με ενημέρωσε η συνάδελφος μου Υπουργός Τουρισμού, κα Κεφαλογιάννη, αλλά και ο ΣΕΤΕ, προδιαγράφονται ιδιαίτερα θετικές. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό και ελπιδοφόρο όχι μόνο για την ανάκαμψη της οικονομίας, αλλά και για τον αγώνα που καταβάλλουμε όλοι για την καταπολέμηση της ανεργίας.

    Για όλους αυτούς τους λόγους θα ήθελα να επισημάνω ότι για την κυβέρνηση ο τουριστικός τομέας, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων αποτελεί - από την πλευρά των εργοδοτών - έναν σημαντικό κοινωνικό συνομιλητή, όπως εξάλλου και οι άλλες οργανώσεις, ο ΣΕΒ (μεγάλες επιχειρήσεις), η ΓΣΕΒΕΕ (μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επαγγελματίες και βιοτέχνες), η ΕΣΕΕ (εμπόριο). Με αυτό το πρίσμα, εξετάζουμε θετικά την αναβάθμιση της αντιπροσωπευτικής οργάνωσης των τουριστικών επιχειρήσεων - σε ισότιμο θεσμικό κοινωνικό εταίρο - στο πλαίσιο της κοινωνικής διαβούλευσης για τον κατώτατο μισθό και την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Πρόκειται για μια μεγάλη θεσμική τομή που θα υλοποιηθεί με καθυστέρηση 18 ετών και είμαι σίγουρος ότι θα συμβάλλει θετικά στην εθνική προσπάθεια για ανασυγκρότηση της οικονομίας. Κυριότερα, όμως, θα διευρύνει την εργοδοτική συμμετοχή και αντιπροσωπευτική βάση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, καλύπτοντας έτσι περισσότερους εργαζόμενους».

    Η Υπουργός Τουρισμού, κα Ολγα Κεφαλογιάννη δήλωσε τα εξής: «Συναντηθήκαμε σήμερα με τον Υπουργό Εργασίας, κ. Γ. Βρούτση και το Προεδρείο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) - που αποτελεί πλέον ισότιμο κοινωνικό εταίρο - προκειμένου να συζητήσουμε τις προοπτικές και το ρόλο του ελληνικού τουρισμού στην ανάπτυξη της οικονομίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

    Οι πρώτες ενδείξεις για τη νέα χρονιά στον τουριστικό τομέα είναι θετικές. Οι αρχικές εκτιμήσεις μιλάνε για αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην χώρα μας και αύξηση εσόδων. Με ευεργετικά αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία, αλλά και την απασχόληση. Βασική μας θέση είναι ότι κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχή έκβαση της εθνικής προσπάθειας, για ανάκαμψη και έξοδο από την κρίση, αποτελούν η συνεργασία, ο διάλογος και η εμπιστοσύνη.

    Η συνεργασία και οι συναινετικές λύσεις ανάμεσα στο κράτος, τους τουριστικούς φορείς, τους επαγγελματίες του χώρου και τους εργαζόμενους θα πρέπει να καταστούν προτεραιότητα όλων μας. Για πολλές και ποιοτικές θέσεις εργασίας στον τουρισμό. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω ότι με το Υπουργείο Εργασίας βρισκόμαστε σε μια στενή συνεργασία, προκειμένου να αξιοποιηθεί περαιτέρω ο χώρος του τουρισμού ως ένα μεγάλο κοίτασμα απασχόλησης ειδικά για τους νέους. Για αυτό το λόγο, το αμέσως επόμενο διάστημα – με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο - θα παρουσιάσουμε νέες και καινοτόμες, εξειδικευμένες δράσεις μέσω κοινοτικών πόρων και άλλων επιχειρησιακών δράσεων. Για τη στήριξη του τουρισμού, την προστασία της υφιστάμενης απασχόλησης και, κυρίως, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

    Στη δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης ανέφερε τα εξής: «Να ευχαριστήσω τον Υπουργό Εργασίας, κ. Βρούτση, την Υπουργό Τουρισμού, κα Κεφαλογιάννη, τον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων που απαρτίζουν την Κυβέρνηση, γιατί όλοι μαζί πήραν μία πολύ σημαντική απόφαση.

    Σήμερα είναι μία ιστορική στιγμή αναγνωρίζοντας θεσμικά τον τουρισμό στο πρόσωπο του ΣΕΤΕ που σαν ομπρέλα καλύπτει το σύνολο των επιμέρους κλάδων του τουρισμού με την ιδιότητα του ισότιμου κοινωνικού εταίρου. Από δω και πέρα θα ξεκινήσει μια νέα εποχή συνεργασίας και με τους υπόλοιπους κοινωνικούς εταίρους, με τη ΓΣΕΕ και πάνω από όλα με το Υπουργείο Εργασίας. Στόχος όλων μας να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας, να στηρίξουμε τα νέα προγράμματα ένταξης των νέων, για να απορροφήσει ο τουρισμός που έχει τη δυναμική, όσο το δυνατόν περισσότερους εργαζόμενους. Είμαι βέβαιος ότι θα δούμε πολύ σύντομα τα θετικά αποτελέσματα».

    Πηγή: sete
    (Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013)

    "Ανακωχή" - Δημοσίευμα για τη συνάντηση του ΣΕΤΕ με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί



    Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Πέμπτη, 13-12-2012 Σελίδα: 8

    Ανακωχή

    Το πρώτο βήμα για συνεργασία μεταξύ ιδιοκτητών ταξί και ιδιοκτητών τουριστικών επιχειρήσεων φαίνεται ότι έγινε. Οι δύο «ορκισμένοι εχθροί», Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ, και Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κατάφεραν να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι. Μάλιστα αποφάσισαν να συγκροτήσουν ομάδα εργασίας η οποία θα μελετήσει όλα τα επιμέρους θέματα, ώστε να θεσμοθετηθούν οι αναγκαίες αποφάσεις και ενέργειες με κοινό σκοπό την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού μέσω της βελτίωσης της ποιότητας, αλλά και της ενίσχυσης του ρόλου του ταξί. Επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, όπως λέει σοφά και η ρήση, μάλλον σταματούν οι εχθροπραξίες. Φ.Ζ.


    Ουδέν σχόλιο...


    (Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012)

    Συνάντηση ΣΕΤΕ - Ομοσπονδίας Ταξί



    Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΣΕΤΕ:

    Συνάντηση ΣΕΤΕ - ΠΟΕΙΑΤΑ

    12.12.2012

    Σήμερα, 12 Δεκεμβρίου 2012, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΣΕΤΕ συνάντηση μεταξύ των προεδρείων του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) και της ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων).

    Εγκαινιάζεται έτσι μια νέα εποχή συνεργασίας μεταξύ του ΣΕΤΕ και της ΠΟΕΙΑΤΑ η οποία εκπροσωπεί το ταξί, απαραίτητο κρίκο της τουριστικής αλυσίδας.

    Κοινός σκοπός αναδείχθηκε η ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού μέσω της βελτίωσης της ποιότητας, αλλά και της ενίσχυσης του ρόλου του ταξί σε αυτή την προσπάθεια. Ορίστηκε ομάδα εργασίας η οποία θα μελετήσει όλα τα επιμέρους θέματα ώστε να θεσμοθετηθούν οι αναγκαίες αποφάσεις και ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.

    Πηγή: sete
    (Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012)

    (06.09.2011) ΣΕΤΕ - Θέσεις & Προτάσεις: Απελευθέρωση αγοράς στα ταξί και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα



    Προτάσεις για την απελευθέρωση αγοράς στα ταξί και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στο πλαίσιο της αναβάθμισης της προσφοράς του ελληνικού τουριστικού προϊόντος (Σεπτέμβριος 2011)

    Οι ανάγκες επίγειας μεταφοράς τουριστών καλύπτονται από τα ταξί, τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και τα τουριστικά λεωφορεία. Το σημείωμα αναφέρεται σε μια σειρά προτάσεων που αποσκοπούν στην ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών των ταξί και στον εμπλουτισμό της προσφοράς των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με τη δυνατότητα ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό. Το σημείωμα δεν αναφέρεται στη σημερινή κατάσταση, ενοικιαζόμενα χωρίς οδηγό που είναι πλήρως απελευθερωμένα και στα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής πρότασής μας.

    Α. Ταξί

    Το σχετικό με τον τουρισμό μεταφορικό έργο των ταξί, μπορεί σε γενικές γραμμές να διαχωριστεί:

    α. στη μεταφορά επιβατών από ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β, εντός ή εκτός πόλης (δηλαδή οι υπηρεσίες που αφορούν κυρίως τον τοπικό πληθυσμό) και

    β. στην εκτέλεση κυκλικής διαδρομής με ενδιάμεσες στάσεις (δηλαδή υπηρεσίες που σχεδόν αποκλειστικά διατίθενται σε επισκέπτες ενός προορισμού)

    Το ταξί μπορεί να επιβιβάσει και να αποβιβάσει πελάτη σε οποιοδήποτε σημείο (σταθμοί ταξί, τυχαία σημεία σε πλατείες, δρόμους κλπ, αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς λεωφορείων, σιδηροδρομικούς σταθμούς), όπως, επίσης, να δέχεται τηλεφωνικές κλήσεις, καθώς και κρατήσεις μέσω internet. Η χρέωση είναι προκαθορισμένη (ταρίφα), κοινή για όλα τα ταξί. Προτείνεται όμως να δίνεται η δυνατότητα και στα ταξί σε περίπτωση προκράτησης και για προσδιορισμένη διαδρομή/χρόνο να έχουν δυνατότητα χρέωσης διαφορετική από τη χρέωση του ταξιμέτρου, κατόπιν συμφωνίας.

    Ο αριθμός των ταξί μπορεί να καθορίζεται με βάση πληθυσμιακά κριτήρια, συνυπολογιζομένης της τουριστικής κίνησης κάθε περιοχής. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η εποχικότητα των τουριστικών προορισμών και να ληφθεί πρόνοια για τη νεκρή τουριστική περίοδο.

    Τόσο για τα κυκλοφορούντα ταξί, όσο και για τις περιπτώσεις που θα παραστεί ανάγκη για έκδοση νέων αδειών, πρέπει να προβλέπονται κριτήρια για το όχημα, όπως πχ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ελάχιστος όγκος του χώρου αποσκευών και κλιματισμός. Παράλληλα, πρέπει να δημιουργηθούν προδιαγραφές των απαραίτητων δεξιοτήτων οδηγού ταξί (επαρκής γνώση της ευρύτερης περιοχής που βρίσκεται η έδρα τους, ικανοποιητική γνώση αγγλικών κλπ), όπως και κανόνες που θα συνδέονται με την εμφάνιση και τη συμπεριφορά του (ευγένεια, καθαρή εμφάνιση, εντιμότητα, πλήρης εφαρμογή απαγόρευσης καπνίσματος κλπ), δεδομένου ότι στη χώρα μας πρέπει στο εξής πολλά πράγματα να διαμορφώνονται με γνώμονα ότι είμαστε μια χώρα κατεξοχήν τουριστική. Προφανώς, θα πρέπει να δοθεί ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα και κίνητρα (πχ επενδυτικός νόμος), ώστε όλα τα υφιστάμενα ταξί και οι οδηγοί τους να συμμορφωθούν με τις νέες προδιαγραφές.

    Β. Ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό

    Στο πλαίσιο του εμπλουτισμού του τουριστικού μας προϊόντος και της βελτίωσης της ποιότητας της εξυπηρέτησης των τουριστών, πρέπει να επιτραπεί στις επιχειρήσεις ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, η ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό, κάτι το οποίο υπάρχει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ, ακόμα δε και σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες. Η ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό θα επιτρέπεται μόνο για συγκεκριμένων προδιαγραφών αυτοκίνητα (δηλαδή πολυτελών, από ένα κυβισμό και πάνω κλπ). Τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό θα λειτουργούν μόνο με προκρατήσεις μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου κλπ, και θα μπορούν να παραλαμβάνουν πελάτη μόνο από προκαθορισμένο σημείο.

    Δεν πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά τον αριθμό των αδειών ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό, τη νομική μορφή (ατομική επιχείρηση ή εταιρεία) ή την τιμολογιακή πολιτική. Κύριο ζητούμενο στη νέα νομοθετική ρύθμιση είναι να δημιουργηθούν προδιαγραφές ποιότητας – κατάστασης – τεχνολογίας – μεγέθους οχήματος, που θα λαμβάνουν υπόψη τις νέες ανάγκες του τουρισμού, πχ mini bus μέχρι 9 θέσεων, οχήματα 4×4, λιμουζίνες κλπ.

    Επίσης, οι προδιαγραφές των δεξιοτήτων των οδηγών των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, αλλά και οι κανόνες που θα συνδέονται με την εμφάνιση και τη συμπεριφορά τους να είναι αντίστοιχοι, αν όχι αυστηρότεροι των οδηγών ταξί.

    Το έγγραφο:
    Απελευθέρωση αγοράς στα ταξί και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα

    Πηγή: sete
    (Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012)



    VIDEO 01

    VIDEO 02

    VIDEO 03

    VIDEO 04

     

    © Copyright ® 2009 - 2025 Taxi of Greece - All Rights Reserved | Designed By Free Voice Of Greek Taxi Drivers | Contact: taxitzidesoloisemiaselida@gmail.com