
Στην αποποίηση της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών ενδέχεται να οδηγηθούν οι Δήμοι της Ηπείρου, καθώς για πολλοστή φορά αποδεικνύεται αδυναμία προώθησης των διαγωνισμών για το μεταφορικό έργο.
Ο ένας μετά τον άλλον οι διαγωνισμοί κηρύσσονται άγονοι και είναι ορατό το ενδεχόμενο να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, χωρίς να έχει βρεθεί λύση.
Το ζήτημα ήρθε προς συζήτηση στη χθεσινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου, όπου μεταξύ άλλων κατατέθηκε και η πρόταση για επιστροφή της αρμοδιότητας στις Περιφέρειες, όχι μόνο λόγω των άγονων διαγωνισμών, αλλά και γιατί από μερίδα δημάρχων σημειώνεται η ανάγκη να υπάρξει περιφερειακός σχεδιασμός.
Το ζήτημα του περιφερειακού σχεδιασμού για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος και να υπάρξει καλύτερη οργάνωση, έθεσε ο Δήμαρχος Δωδώνης Κώστας Κατσανάκης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι δεν θέτει θέμα αποποίησης ευθυνών, αλλά η πρότασή του προκύπτει από τα προβλήματα που διαπιστώνονται.
Τη θέση να επιστρέψει η αρμοδιότητα στην Περιφέρεια εξέφρασαν και οι δήμαρχοι Πωγωνίου και Ηγουμενίτσας, Κώστας Καψάλης και Γιώργος Κάτσινος αντίστοιχα, με τον πρώτο να επισημαίνει πως πρέπει να υπάρχουν συμφωνίες ανά Περιφερειακή Ενότητα και τον δεύτερο να δηλώνει πως η αποποίηση της συγκεκριμένης αρμοδιότητας είναι αναγκαστική.
Αντίδραση υπήρξε από τον δημοτικό σύμβουλο Ιωαννίνων, Θανάση Μανταλόβα, ο οποίος διαφώνησε με την αποποίηση της αρμοδιότητας, δηλώνοντας πως το πρόβλημα είναι στην Υπουργική Απόφαση για τον τρόπο των διαγωνισμών και στον μαθηματικό τύπο, επισημαίνοντας πως και η Περιφέρεια να αναλάβει την αρμοδιότητα, το πρόβλημα θα παραμείνει λόγω του ότι η διαδικασία θα είναι ασύμφορη.
Τελικά, μετά από διαλογική συζήτηση αποφασίστηκε στην παρούσα φάση να ζητηθεί παράταση των συμβάσεων για ένα σχολικό έτος, και επανεξέταση των Υπουργικών Αποφάσεων και του μαθηματικού τύπου, καθώς και να επανεξεταστεί ο περιφερειακός σχεδιασμός, χωρίς να τίθεται ανοιχτά προς το παρόν πολιτικό ζήτημα για επιστροφή της αρμοδιότητας.
«Η μεταφορά των μαθητών είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Ο μαθηματικός τύπος είναι ασύμφορος για τους επαγγελματίες. Ζητάμε να επανακαθοριστεί το θεσμικό πλαίσιο, τόσο ως προς το οικονομικό, όσο και στο αν πρέπει η αρμοδιότητα να ασκείται από τους Δήμους. Πρέπει το θέμα να λυθεί, διαφορετικά τα παιδιά θα μείνουν στους δρόμους», τόνισε ο αντιπρόεδρος της ΠΕΔ Δημήτρης Ρογκότης.
Πηγή: epirusonline.gr
(Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012)








