
Υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το σχέδιο νόμου «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών - Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις» για την απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών που προωθεί επίσης την αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ και την περαιτέρω απελευθέρωση του μεταφορικού έργου των ταξί.
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
E K Θ Ε Σ Η
Της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών – Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις»
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου συνήλθε στις 17, 18 και 23 Σεπτεμβρίου 2013, σε τέσσερις (4) συνεδριάσεις, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Γεωργίου Βλάχου, με αντικείμενο την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών – Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις».
Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής παρέστησαν ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχαήλ Χρυσοχοΐδης, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλος, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, το λόγο έλαβαν ο Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Σενετάκης, η Εισηγήτρια του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ., κυρία Ευγενία Ουζουνίδου, ο Ειδικός Αγορητής του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος, κ. Αθανάσιος Μωραΐτης, η Ειδική Αγορήτρια των Ανεξάρτητων Ελλήνων, κυρία Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη, ο Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου – ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, κ. Ηλίας Παναγιώταρος, η Ειδική Αγορήτρια της Δημοκρατικής Αριστεράς, κυρία Ασημίνα Ξηροτύρη - Αικατερινάρη, ο Ειδικός Αγορητής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, κ. Νικόλαος Μωραΐτης, καθώς και οι Βουλευτές κ.κ. Βασίλειος Κυριακάκης, Θεόφιλος Λεονταρίδης, Θεανώ Φωτίου, Γεώργιος Βλάχος, Γεώργιος Βλαχογιάννης, Όλγα – Νάντια Βαλαβάνη, Αθανάσιος Πετράκος και Κωνσταντίνος Μπάρκας.
Επίσης, προσήλθαν και εξέθεσαν τις απόψεις τους επί του σχεδίου νόμου, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Κανονισμού της Βουλής, οι κ.κ. Σοφοκλής Φάτσιος, πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ.), Ευθύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) και πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θεμιστοκλής Αμπλάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), Αθανάσιος Λεβέντης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Νικόλαος Καλτσάς, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε.) και Γεώργιος Τελώνης, πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA).
Ο Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, ο Ειδικός Αγορητής του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος και η Ειδική Αγορήτρια της Δημοκρατικής Αριστεράς εισηγήθηκαν την ψήφιση του ανωτέρω σχεδίου νόμου, η Εισηγήτρια του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ., ο Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Συνδέσμου - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ και ο Ειδικός Αγορητής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας το καταψήφισαν, ενώ η Ειδική Αγορήτρια των Ανεξάρτητων Ελλήνων, επιφυλάχθηκε για την τελική τοποθέτησή της κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στο Τμήμα Διακοπής των Εργασιών της Βουλής.
Η Επιτροπή έκανε δεκτές τροποποιήσεις και νομοτεχνικές βελτιώσεις, που πρότεινε ο παριστάμενος Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχαήλ Χρυσοχοΐδης.
Τέλος, η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, αφού έλαβε υπόψη τις αγορεύσεις των Εισηγητών, των Ειδικών Αγορητών, καθώς και των μελών της, αποδέχθηκε, κατά πλειοψηφία, το ως άνω σχέδιο νόμου, κατ’ αρχήν, κατ’ άρθρο και στο σύνολό του και εισηγείται την ψήφισή του από τη Βουλή, όπως διαμορφώθηκε από την Επιτροπή και τον παριστάμενο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών - Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις
ΠΡΟΣΟΧΗ!!
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ
Πρακτικό Έκθεση της Επιτροπής
ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ
ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΤΑΞΙ
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ
Πρακτικό Έκθεση της Επιτροπής
ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ
ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΤΑΞΙ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ ΟΧΗΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Άρθρο 104
Κατηγορίες εκπομπών EURO 5 και EURO V
1. Η περίπτωση δ΄ της παρ. 5 του άρθρου 89 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«δ) Τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία πρέπει να είναι κατηγορίας EURO 5 ή EURO V ή και νεότερης τεχνολογίας. Μπορεί να είναι και μεταχειρισμένα της τελευταίας διετίας, του έτους θέσης σε κυκλοφορία μη συμπεριλαμβανομένου.»
2. Η περίπτωση δ΄ της παρ. 5 του άρθρου 92 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«δ) Τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΕΙΔΜΙΣΘ, που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, πρέπει να είναι κατηγορίας EURO 5 ή EURO V ή και νεότερης τεχνολογίας. Μπορεί να είναι και μεταχειρισμένα της τελευταίας διετίας, του έτους θέσης σε κυκλοφορία μη συμπεριλαμβανομένου.»
Άρθρο 105
Ρυθμίσεις για τα εκμισθούμενα Ε.Ι.Χ αυτοκίνητα με οδηγό
1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Τουρισμού καθορίζονται διακριτικά γνωρίσματα και λοιπά αποδεικτικά στοιχεία που φέρουν τα εκμισθωμένα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) αυτοκίνητα με οδηγό προκειμένου να πραγματοποιούνται οι μεταφορές της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Η2 της παραγράφου Η του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), όπως ισχύει.
2. Στην περίπτωση 2 της υποπαραγράφου Η2 της παραγράφου Η του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), όπως ισχύει, προστίθενται υποπεριπτώσεις δ΄, ε΄ και στ΄ ως εξής:
«δ. Να έχουν καλή γνώση μιας γλώσσας πέραν της ελληνικής.
ε. Να είναι απόφοιτοι τουλάχιστον Λυκείου οποιουδήποτε τύπου ή αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας της αλλοδαπής.
στ. Ασφαλιστική ενημερότητα του εργαζόμενου οδηγού.»
3. Το τελευταίο εδάφιο της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Η2 της παραγράφου Η του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Για την απόδειξη της συνδρομής των ανωτέρω προϋποθέσεων, οι επιχειρήσεις της περίπτωσης 1 υποχρεούνται να τηρούν στο αρχείο τους και να επιδεικνύουν σε κάθε έλεγχο από τις αρμόδιες αρχές: για τη συνδρομή της υποπερίπτωσης α΄ πιστοποιητικό ποινικού μητρώου γενικής χρήσης του οδηγού, της υποπερίπτωσης β΄ επικυρωμένο αντίγραφο της άδειας οδήγησης, της υποπερίπτωσης γ΄ ιατρικό πιστοποιητικό, της υποπερίπτωσης δ’ πιστοποιητικό γλωσσομάθειας τουλάχιστον επιπέδου Β2 κατά το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς της υποπερίπτωσης ε΄ απολυτήριο Λυκείου οποιουδήποτε τύπου ή αντίστοιχο τίτλο σπουδών ξένου σχολείου της αλλοδαπής και του εδαφίου στ΄ αποδεικτικά στοιχεία για την ασφάλιση του οδηγού απο τον ασφαλιστικό φορέα ΙΚΑ.
Άρθρο 106
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4070/2012 (Α΄ 82)
και του ν. 3534/2007
και του ν. 3534/2007
1.α. Στην παρ. 1 του άρθρου 82 του ν. 4070/ 2012 (Α΄ 82) προστίθεται περίπτωση γ΄ ως εξής:
«γ) Ε.Δ.Χ. από πέντε (5) έως επτά (7) θέσεων Ειδικών Μεταφορών (ΕΙΔΜΕΤ) χωρίς μετρητή.»
β. Η παρ. 5 του άρθρου 82 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Μισθωμένο Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο: Το αυτοκίνητο το οποίο εκτελεί διαδρομή ύστερα από προηγηθείσα μίσθωση η οποία γίνεται από τον επιβάτη προσωπικά ή τηλεφωνικά ή μέσω ειδικού ραδιοδικτύου ΤΑΞΙ ή ηλεκτρονικά ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Η μίσθωση γίνεται με καταβολή του προβλεπόμενου αντιτίμου και της ειδικής προσαύξησης εφόσον πρόκειται για Ε.Δ.Χ- ΤΑΞΙ αυτοκίνητο, ή του συμφωνηθέντος εφόσον πρόκειται για Ε.Δ.Χ.- ΕΙΔΜΙΣΘ ή Ε.Δ.Χ.- ΕΙΔΜΕΤ αυτοκίνητο.»
γ. Η παρ. 8 του άρθρου 82 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Προμίσθωση: Η εκ των προτέρων μίσθωση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων από φυσικό ή νομικό πρόσωπο, με σημείο επιβίβασης που βρίσκεται είτε εντός είτε εκτός των ορίων της έδρας του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου. Σε περίπτωση που η επιβίβαση είναι εντός των ορίων της έδρας του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, τότε η αποβίβαση μπορεί να είναι σε σημείο είτε εντός είτε εκτός αυτής, ενώ στην περίπτωση που η επιβίβαση είναι εκτός των ορίων της έδρας η αποβίβαση πρέπει να είναι εντός αυτής. Η προμίσθωση για τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΕΙΔΜΙΣΘ είναι υποχρεωτική.»
2. Οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 84 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82), καθώς και οι διατάξεις της παραγράφου 10β του άρθρου 6 του ν. 3109/2003 (Α΄ 38) καταργούνται.
3. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 85 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«Η άδεια αυτοκινήτου Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ, ΕΙΔΜΙΣΘ ή ΕΙΔΜΕΤ εκδίδεται από τον αρμόδιο Περιφερειάρχη, αφού καταβληθεί παράβολο που δεν θα υπερβαίνει το διοικητικό κόστος της διαδικασίας αδειοδότησης και το ύψος του οποίου καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.»
4. Η περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 86 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«α. είδος αδείας Ε.Δ.Χ. (ΤΑΞΙ, ΕΙΔΜΙΣΘ ή ΕΙΔΜΕΤ), αριθμό κυκλοφορίας αυτοκινήτου και αριθμό πλαισίου του,».
5. Στο άρθρο 87 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) προστίθενται παράγραφοι 4 έως και 10 ως ακολούθως:
«4. Επιτρέπεται η σύσταση και η λειτουργία ανωνύμων εταιρειών και συνεταιρισμών από ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων με αποκλειστικό σκοπό την εκμετάλλευσή τους.
α. Για τη σύσταση ανωνύμων εταιρειών και συνεταιρισμών από ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων στις έδρες- ενιαίες διοικητικές μονάδες της περίπτωσης β΄ της παρ. 2 του άρθρου 83 του παρόντος νόμου, απαιτούνται τουλάχιστον εκατόν πενήντα (150) Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα. Για τη σύσταση ανωνύμων εταιρειών και συνεταιρισμών στις έδρες- διοικητικές μονάδες Πάτρας, Λάρισας και Ηρακλείου απαιτούνται, τουλάχιστον, πενήντα (50) Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα και για τις λοιπές έδρες- διοικητικές μονάδες τουλάχιστον είκοσι (20) Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα.
β. Η χορήγηση άδειας σύστασης ανωνύμων εταιρειών και συνεταιρισμών γίνεται από τον οικείο Περιφερειάρχη.
γ. Για τη σύσταση ανώνυμων εταιρειών και συνεταιρισμών με λιγότερα απο 20 Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα επιτρέπεται στις περιπτώσεις εδρών - διοικητικών μονάδων που εξυπηρετούνται απο λιγότερα απο 20 Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα, η σύσταση μιας μόνο ανώνυμης εταιρείας ή συνεταιρισμού με απόφαση του οικείου περιφερειάρχη.
5. Μέτοχοι των ανωνύμων εταιρειών και των συνεταιρισμών επιτρέπεται να γίνουν οι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων που ανήκουν στην ίδια έδρα - διοικητική μονάδα ή έδρα - ενιαία διοικητική μονάδα.
Αν σε έδρα- διοικητική μονάδα υφίστανται μέχρι και 20 Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα, τότε επιτρέπεται η σύσταση ανωνύμων εταιρειών ή συνεταιρισμών από ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. με έδρα όμορη διοικητική μονάδα του ίδιου ή άλλου νομού, στην οποία έχουν έδρα επίσης μέχρι και 20 Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα, υπό τον όρο ότι οι όμορες έδρες- διοικητικές μονάδες δεν υπερβαίνουν τις τέσσερις (4). Στην περίπτωση αυτή το μεταφορικό έργο και η έδρα των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.
Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, απαιτείται η συμμετοχή όλων των συνιδιοκτητών στην ανάληψη του κεφαλαίου με αντίστοιχη καταβολή μετρητών.
Η μεταβίβαση των μετοχών της ανώνυμης εταιρείας γίνεται προς τους μετόχους αυτής, καθώς και σε άλλα φυσικά πρόσωπα, που πληρούν τις περί των προσώπων προϋποθέσεις μεταβίβασης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων του άρθρου 102 του παρόντος νόμου. Στην περίπτωση αυτή η μεταβίβαση των μετοχών πραγματοποιείται ταυτόχρονα με τη μεταβίβαση του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου και με την αποδοχή όλων των υποχρεώσεων του μετόχου ή εταίρου.
6. α. Οι παραπάνω ανώνυμες εταιρείες διέπονται από τις διατάξεις του κ.ν. 2190/1920 και του νόμου αυτού.
β. Το μετοχικό κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρείας σχηματίζεται με την καταβολή μετρητών και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο προβλεπόμενο για τις ανώνυμες εταιρείες.
γ. Οι μετοχές των ανωνύμων εταιρειών είναι ονομαστικές.
7. Η σύσταση και η λειτουργία των συνεταιρισμών διέπονται από τις διατάξεις του ν.1667/1986 (Α΄ 196), όπως ισχύει. Στους συνεταιρισμούς συμμετέχουν, αποκλειστικά, ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων. Η λειτουργία των συνεταιρισμών ρυθμίζεται από το νόμο και το καταστατικό σύστασης αυτών.
8. Προκειμένου να συσταθούν εταιρείες ή συνεταιρισμοί, κατά τις προηγούμενες παραγράφους, υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές μαζί με το εταιρικό έγγραφο, αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, των οποίων οι ιδιοκτήτες μετέχουν στα παραπάνω νομικά πρόσωπα και υπεύθυνη κατά το νόμο δήλωση ότι δεν συμμετέχουν σε άλλη ανώνυμη εταιρεία ή συνεταιρισμό με παρεμφερή σκοπό.
9. Οι μέτοχοι της ανώνυμης εταιρείας ή οι εταίροι των συνεταιρισμών παραχωρούν κατά χρήση στην ανώνυμη εταιρεία ή το συνεταιρισμό τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητά τους.
Οι όροι χρήσης των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, η αποζημίωση των ιδιοκτητών αυτών, καθώς και κάθε σχετικό θέμα καθορίζονται με απόφαση της γενικής συνέλευσης της ανώνυμης εταιρείας ή του συνεταιρισμού ή από το καταστατικό αυτών.
10. Η συμμετοχή στο κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρείας και του συνεταιρισμού και αντίστοιχα η κατανομή των ψήφων είναι ανάλογη του ποσοστού κάθε μετόχου επί του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου. Για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής το Ε.Δ.Χ. ορίζεται ως μία μονάδα, η οποία διαθέτει δύο ψήφους. Κάθε ψήφος αντιστοιχεί σε ποσοστό 50%. Εφόσον περισσότεροι συνιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου συγκεντρώνουν μαζί ποσοστό 50%, εκπροσωπούνται κατά την άσκηση του δικαιώματος ψήφου υποχρεωτικά από έναν εξ αυτών.»
6. Η παρ. 4 του άρθρου 88 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Η προμίσθωση Ε.Δ.Χ. γίνεται από τον επιβάτη προσωπικά ή τηλεφωνικά ή μέσω ειδικών ραδιοδικτύων ταξί ή ηλεκτρονικά ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο με καταβολή του προβλεπόμενου αντιτίμου και της ειδικής προσαύξησης. Στις περιπτώσεις αυτές, το ταξίμετρο τίθεται σε λειτουργία από το σημείο επιβίβασης του πελάτη.»
7. Το άρθρο 91 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 91
Ειδικοί κανόνες λειτουργίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων
ΕΙΔΜΙΣΘ και ΕΙΔΜΕΤ
1. Επιβατηγά δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα ειδικής μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) και ειδικών μεταφορών (ΕΙΔΜΕΤ) είναι κατηγορίας αυτοκινήτων που εκτελούν διαδρομές ύστερα από προηγούμενη ειδική μίσθωση αυτών από φυσικά ή νομικά πρόσωπα έναντι ελευθέρως συμφωνημένου μισθώματος. Η ειδική μίσθωση του αυτοκινήτου μαζί με τον οδηγό συνάπτεται αποκλειστικώς είτε εγγράφως είτε μέσω τηλεφωνικού κέντρου ή οποιουδήποτε άλλου μέσου τηλεπικοινωνίας νομίμως καταγεγραμμένης από τον πάροχο των υπηρεσιών αυτών.
2. Απαγορεύεται η μίσθωση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ και ΕΙΔΜΕΤ χωρίς προηγούμενη καταγεγραμμένη συνεννόηση με τον πελάτη.
Απαγορεύεται επίσης η με οποιοδήποτε τρόπο προσέγγιση πελατών από οδηγούς Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ ή ΕΙΔΜΕΤ, όταν αυτά βρίσκονται σε κίνηση ή σε χώρους στάσης ή στάθμευσης (πιάτσες). Η παραβίαση της διάταξης αυτής επισύρει την πειθαρχική ποινή της αφαίρεσης της ειδικής άδειας του οδηγού του αυτοκινήτου. Η υπόθεση εξετάζεται κατά απόλυτη προτεραιότητα από το Πειθαρχικό Συμβούλιο του άρθρου 103 του παρόντος νόμου.
3. Οι οδηγοί των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ και ΕΙΔΜΕΤ παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μόνον εφόσον είναι εφοδιασμένοι με το αποδεικτικό στοιχείο της μίσθωσης, όπου αναφέρεται το ονοματεπώνυμο του μισθωτή, η ημερομηνία και η ώρα της μίσθωσης, το συμ- φωνημένο κόμιστρο, καθώς και η τοποθεσία παραλαβής και αποβίβασης των επιβατών.
4. Το αντάλλαγμα για την παροχή υπηρεσιών με Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο ΕΙΔΜΙΣΘ ή ΕΙΔΜΕΤ μπορεί να καθορίζεται είτε με προσχώρηση των επιβατών σε αναλυτικό και δεσμευτικό για τον πάροχο των υπηρεσιών τιμοκατάλογο μηνιαίας τουλάχιστον ισχύος είτε ελευθέρως μετά από διαπραγμάτευση με τον πελάτη. Ο ως άνω τιμοκατάλογος είναι δεσμευτικός για τον πάροχο, αναρτάται στο διαδίκτυο σε ειδική ιστοσελίδα που αναγκαίως διατηρεί ο πάροχος για το σκοπό αυτόν και ισχύει για ένα (1) τουλάχιστον μήνα από την ανάρτησή του.
5. Κάθε πάροχος υπηρεσιών με Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΕΙΔΜΙΣΘ ή ΕΙΔΜΕΤ υποχρεούται να τηρεί αρχείο των τελευταίων εκατόν ογδόντα (180) ημερολογιακών ημερών με όλες τις τηλεφωνικές και τηλεπικοινωνιακές μέσω διαδικτύου κλήσεις που έχει λάβει για μίσθωση, καθώς και τις συμβάσεις που έχει εκτελέσει κατά το ίδιο διάστημα.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι οροι και οι προϋποθέσεις της μίσθωσης των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»
8. Η περίπτωση α΄ της παρ. 1 του άρθρου 92 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«α) Να διαθέτουν τουλάχιστον τρεις (3) πόρτες για την είσοδο και έξοδο των επιβατών και του οδηγού.»
9. Μετά το άρθρο 92 του ν. 4070/2012 προστίθεται άρθρο 92Α ως ακολούθως:
«Άρθρο 92Α
Ε.Δ.Χ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (ΕΙΔΜΕΤ)
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις της κυκλοφορίας των Ε.Δ.Χ.- ΕΙΔΜΕΤ αυτοκινήτων, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το μεταφορικό τους έργο, τα προσόντα των οδηγών, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Επιτρέπεται η αντικατάσταση κυκλοφορούντων επιβατηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων, με καινούργια ή μεταχειρισμένα της τελευταίας διετίας, του έτους θέσης σε κυκλοφορία μη συμπεριλαμβανομένου, επιβατηγά οχήματα άνω των 2.500 κυβικών εκατοστών.»
10. Η περίπτωση η΄ της παρ. 2 του άρθρου 95 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«η. να κατέχει ήδη άδεια οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον κατηγορίας Β΄».
11. α) Η περίπτωση γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 98 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«γ. Η είσπραξη κομίστρου διάφορου του νομίμου για τους οδηγούς ΤΑΞΙ και διάφορου του συμφωνημένου για τους οδηγούς οχημάτων ΕΙΔΜΙΣΘ και ΕΙΔΜΕΤ.»
β) Στο άρθρο 98 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) μετά την παράγραφο 2 προστίθενται παράγραφοι 2Α και 2Β, ως εξής:
«2Α. Αν στην είσπραξη του κομίστρου, διάφορου του νομίμου, έχει συμπράξει αποδεδειγμένα το κέντρο του ραδιοταξί, τότε, παράλληλα και ανεξάρτητα από τα επιβαλλόμενα στον οδηγό του Ε.Δ.Χ. διοικητικά πρόστιμα, επιβάλλονται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη και στο ειδικό ραδιοδίκτυο ταξί οι παρακάτω κυρώσεις:
α. Σύσταση στον υπεύθυνο του ειδικού ραδιοδικτύου.
β. Σε περίπτωση υποτροπής, ανάκληση άδειας λειτουργίας του ειδικού ραδιοδικτύου ταξί από έναν (1) έως τρεις (3) μήνες.
γ. Για κάθε φορά, πέραν της τρίτης, ανάκληση άδειας λειτουργίας του ειδικού ραδιοδικτύου ταξί από έξι (6) έως δώδεκα (12) μήνες.
2Β. Εάν στην είσπραξη του κομίστρου, διάφορου του νομίμου, έχει συμπράξει αποδεδειγμένα οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που λειτουργεί ως ενδιάμεσος για τη διαχείριση της αναζήτησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου για μεταφορά του επιβατικού κοινού επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη και στο πρόσωπο αυτό διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ ανά παράβαση.»
γ) Η παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 3534/2007 (Α΄ 40) καταργείται.
12. Το άρθρο 99 του ν. 4070/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ρυθμίζονται οι κανόνες λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ, ΕΙΔΜΙΣΘ και ΕΙΔΜΕΤ), οι υποχρεώσεις των ιδιοκτητών, κατόχων και των οδηγών κατά τη λειτουργία αυτών για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, οι κανόνες ευπρεπούς εμφάνισης και τα προσόντα των οδηγών, η κατάσταση των οχημάτων, οι συσκευές και τα εξαρτήματα που μπορούν αυτά να φέρουν εσωτερικά και εξωτερικά. Με το ίδιο προεδρικό διάταγμα ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις διάθεσης των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ, ΕΙΔΜΙΣΘ και ΕΙΔΜΕΤ) για την εκτέλεση μεταφορικού έργου, οι ενδείξεις και οι πινακίδες, τα σήματα των εδρών, θέματα χρήσης των ταξιμέτρων και η τοποθέτηση αυτών επί του οχήματος, καθώς και οι διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται για την παράβαση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον Κανονισμό Λειτουργίας, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, για όσα ζητήματα δεν ρυθμίζονται από τον παρόντα νόμο. Με το ίδιο προεδρικό διάταγμα μπορούν να καταργούνται προϊσχύουσες αντίθετες διατάξεις.»
13. Η περίπτωση δ΄ του άρθρου 100 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) αντικαθίσταται ως εξής:
«(δ). Όταν διαπιστωθεί ότι το Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία πέραν του ενός έτους από την κατάθεση της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων για οποιονδήποτε λόγο. Στην περίπτωση αυτή, με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη ανακαλείται η άδεια κυκλοφορίας και αφαιρούνται οι κρατικές πινακίδες του συγκεκριμένου Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου για χρονικό διάστημα ενός (1) μηνός. Σε περίπτωση παραμονής του ανωτέρω Ε.Δ.Χ. οχήματος σε ακινησία με κατατιθέμενη την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες για επιπλέον έξι (6) μήνες από τη λήξη του χρονικού διαστήματος ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων, τότε, με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, ανακαλείται εκ νέου η άδεια κυκλοφορίας και αφαιρούνται οι κρατικές πινακίδες των συγκεκριμένων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων για επιπλέον χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών. Σε περίπτωση παραμονής του ανωτέρω Ε.Δ.Χ. οχήματος σε ακινησία με κατατιθέμενη την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες για επιπλέον έξι (6) μήνες από τη λήξη του χρονικού διαστήματος της εξάμηνης ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων τότε, με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, ανακαλείται οριστικά η άδεια κυκλοφορίας.»
14. «Ραδιοταξί» ορίζεται το νομικό πρόσωπο, που συστήνεται και λειτουργεί από ιδιοκτήτες Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων με μετρητή (Ε.Δ.Χ.- ΤΑΞΙ) της ίδιας έδρας - διοικητικής μονάδας, με αποκλειστικό σκοπό την εκμετάλλευση των αυτοκινήτων αυτών, μέσω επικοινωνίας που εξυπηρετείται με κάθε σύστημα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
15. Αναγγελία έναρξης λειτουργίας Ραδιοταξί πραγματοποιείται στην οικεία Περιφέρεια με την υποβολή των κάτωθι δικαιολογητικών:
α. Καταστατικό νομικού προσώπου, στο οποίο απαραίτητα συμπεριλαμβάνονται όλα τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα τα οποία έχουν ενταχθεί στο Ραδιοταξί.
β. Περιγραφή του συστήματος ηλεκτρονικών επικοινωνιών που θα χρησιμοποιείται από το Ραδιοταξί.
16. Τα επιβατηγά δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα με μετρητή που είναι ενταγμένα σε νομικό πρόσωπο της παραγράφου 14 του παρόντος άρθρου, λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις περί Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων και περί Ραδιοταξί, φέρουν τις εξωτερικές ενδείξεις που προβλέπονται από τους κανονισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων, όπως κάθε φορά ισχύουν, και εισπράττουν υποχρεωτικά το πρόσθετο δικαίωμα Ραδιοταξί σε κάθε διαδρομή, όπως αυτό προβλέπεται από το ισχύον κόμιστρο Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων. Το ταξίμετρο τίθεται σε λειτουργία με την επιβίβαση του επιβάτη.
17. Τα νομικά πρόσωπα στα οποία έχει χορηγηθεί άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας ειδικών ραδιοδικτύων για Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των π.δ. 482/1987 (Α΄ 220) και 587/1988 (Α΄ 282) ή έχουν υπαχθεί σε καθεστώς Γενικής Άδειας κατόπιν έγκρισης του καταστατικού τους από τον οικείο Νομάρχη, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 28 του ν. 3431/2006 (Α΄ 13), θεωρούνται «Ραδιοταξί» κατά τα οριζόμενα στο παρόν άρθρο του παρόντος και λειτουργούν σύμφωνα με αυτά.
18. Η περίπτωση δ΄ της παρ. 8 του άρθρου 20 του ν. 3185/2003 (Α΄ 229) αντικαθίσταται ως εξής:
«δ. Το όριο ηλικίας των οδηγών επιβατηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων ορίζεται στα εξήντα εννέα (69) έτη. Η ειδική άδεια οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου ανανεώνεται υποχρεωτικά στα εξήντα επτά (67) έτη ηλικίας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί ανανέωσης ειδικών αδειών. Το όριο ηλικίας των οδηγών σχολικών λεωφορείων ορίζεται στα εξήντα πέντε (65) έτη.»
19. Η περίπτωση γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2963/2001 (Α΄ 268) αντικαθίσταται ως εξής:
«γ. Να μην έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έβδομο έτος της ηλικίας τους.»
20. Η παρ. 1 του άρθρου 26 του ν. 3710/2008 (Α΄ 216) καταργείται.
21. Οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 122 του παρόντος νόμου εφαρμόζονται αναλόγως και για την ακινησία των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.
Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2013
Συνημμένο Αρχείο:
Πρακτικό Έκθεση της Επιτροπής
Πηγή: hellenicparliament.gr
(Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013)