ΚΥΡΙΑΚΗ, 06 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2025

    Νομικό πλαίσιο των ΕΔΧ - ΑΜΕΑ του Ν.2465/1997






    ΛΕΥΚΟ ΤΑΞΙ ...
    Πρόκειται για μια ξεχωριστή κατηγορία ΕΔΧ-ΑΜΕΑ (με ταξίμετρο) από όσα κυκλοφόρησαν ειτε με τον Ν.3109 των συνεταιρισμών είτε με το Ν.4070 και έπειτα. 
    Αρχικά παραχωρήθηκαν σε συλλόγους ατόμων με αναπηρία.
    Εδώ και 19 χρόνια κυκλοφορούν και πραγματοποιούν δρομολόγια,χωρίς να εναρμονιστούν με το νομικό πλαίσιο των ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ-ΑΜΕΑ,σε ένα ιδιόμορφο καθεστώς.

    ΕΔΧ-ΑΜΕΑ  και ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ ΑΜΕΑ
    Μία υπηρεσία σε δύο ταχύτητες....




    ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

    ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ

    Αρ. Φύλλου 28
    26 Φεβρουαρίου 1997


    ΝΟΜΟΣ ΥΠ'ΑΡΙΘΜ. 2465
    Θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών
    και Επικοινωνιών

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

    Άρθρο 16
    Λοιπές ρυθμίσεις


    12. Στον Πανελλήνιο Σύλλογο Παραπληγικών χορηγούνται επτά (7) άδειες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων για την περιοχή Αθηνών - Πειραιώς και περιχώρων και τρεις άδεις για την περιοχή Θεσσαλονίκης. Χορηγούνται επίσης από δύο (2)άδειες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων για νομούς με πληθυσμό μεγαλύτερο από εκατό χιλιάδες (100.000.) κατοίκους και μία (1) άδεις για νομούς με πληθυσμό μικρότερο από εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους σε φορείς της Εθνικής Συνοποσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (Ε.Σ.Α.Ε.Α.) νομαρχιακού επιπέδου, έπειτα από σύμφωνη γνώμη της Ε.Σ.Α.Ε.Α. Ο πληθυσμός κάθε νομού προκύπτει από τα αποτελέσματα της τελευταίας γενικής απογραφής πληθυσμού.
    Τα πιο πάνω Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν όλες τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων και να είναι κατάλληλα διασκευασμένα, μετά από έγκριση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, για τη μεταφορά ατόμων με βαριές κινητικές αναπηρίες ή κινητικά, εν γένει προβλήματα, καθώς και όσων τα συνοδεύουν Απαγορεύεται η μεταφορά άλλων ατόμων, πλην εκείνων που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο.
    Η εν γένει λειτουργία τους διέπεται από τους ισχύοντες κάθε φορά κανονισμούς λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, θα είναι λευκού χρώματος και θα φέρουν ειδικό σήμα αναγνώρισης τους από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η διαδικασία χορήγησης των αδειών, ο καθορισμός κομίστρου, οι προδιαγραφές του ειδικού σήματος και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
    Στους παραβάτες της παρούσας παραγράφου επιβάλλεται πρόστιμο εκατό χιλιάδων (100.000) δραχμών μεσώ της διαδικασίας των πειθαρχικών συμβουλίων που προβλέπουν οι ισχύοντες κανονισμού λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων
    Μ ε απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, έπειτα από εισήγηση τω αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, επιτρέπεται η έγκριση μετατροπής της άδειας κυκλοφορούντων ήδη Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων σε αναπηρικά αμαξίδια για μεταφορά ατόμων με ειδικές ανάγκες, εφόσον αυτά είναι κατάλληλα διασκευασμένα.
    13. Οι παντός είδους αποδοχές και οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές μισθωτών υπαλλήλων, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, των εποπτευομένων από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, οι οποίοι αποσπώνται σε άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες, Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή άλλους φορείς, από την ισχύ του παρόντος νόμου και για όσο χρόνο διαρκεί η απόσπαση, θα βαρύνουν του προϋπολογισμούς όσων τους απασχολούν.
    Στους υπαλλήλους των εποπτευομένων από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών Δημοσίων Οργανισμών και Επιχειρήσεων, των οποίων η απόσπαση στους άνω φορείς λήξει μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου, τότε μόνο μπορεί να ανανεωθεί, όταν οι εν λόγω φορείς καταβάλλουν στο εξής τις, παντός είδους αποδοχές και τις εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές των αποσπασμένων.
    14. Στο άρθρο 5 παρ. 2 του ν.1073/1980, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 παρ. 2 του ν.1959/1991, προστίθεται περίπτωση δ΄ η οποία έχει ως εξής:
    "δ) Κατ'εξαίρεση της περίπτωσης γ΄δύναται να μεταβιβάζονται οι άδειες κυκλοφορίας στους παραπάνω επαγγελματίες ή τους καθολικούς διαδόχους τους εφόσον αυτές είχαν παραχωρηθεί σ'αυτούς με συμβολαιογραφικά προσύμφωνα, τα οποία είχαν συνταχθεί πριν από την ισχύ του Ν. 2465/97.
    Στην περίπτωση αυτή ο αρχικός δικαιούχος της άδειας δεν είναι υπόχρεος να προσκομίσει την προβλεπόμενη στην περίπτωση γ΄βεβαίωση της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.)
    Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μεταβίβαση αυτή είναι η καταβολή από τον αγοραστή ποσού εκατό χιλιάδων (100.000) δραχμών υπέρ του Δημοσίου".


    ----------------------------------------------------------------

    ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΙΚ. Β. 21336/462/8 Ιουλίου 1997, 

    ΦΕΚ 623 τεύχος Β΄, 23 Ιουλίου 1997


     Διαδικασία χορήγησης αδειών κυκλοφορίας Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων για τη μεταφορά Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες (ΕΔΧ–ΑΜΕΑ), προδιαγραφές ειδικού σήματος και άλλες ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 12 του άρθρου 16 του Νόμου 2465/1997 (Α΄ 28).
     Άρθρο 1
    Δικαίωμα θέσης σε κυκλοφορία Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης – ΑΜΕΑ Για τη χορήγηση δικαιώματος θέσης σε κυκλοφορία επιβατηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων (Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ) κατάλληλα διασκευασμένων για τη μεταφορά ατόμων με βαρειές κινητικές αναπηρίες ή κινητικά εν γένει προβλήματα και των συνοδών των, στους δικαιούχους του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 12 του άρθρου 16 του Νόμου 2465/ 1997, υποβάλλονται, στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, όπου η έδρα του αιτούντος νομικού προσώπου (συλλόγου, σωματείου), τα πιο κάτω δικαιολογητικά.

    α. Αίτηση του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών, για την κυκλοφορία Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς και Περιχώρων και στην περιοχή Θεσσαλονίκης, ή του αρμόδιου φορέα νομαρχιακού επιπέδου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, στους άλλους νομούς.

    β. Θεωρημένο αντίγραφο καταστατικού, νομίμως δημοσιευμένου και καταχωρημένου στα βιβλία του αρμόδιου Πρωτοδικείου, περί της νομίμου λειτουργίας αυτού.

    γ. Απόφαση του αρμόδιου οργάνου, σύμφωνα με το οικείο καταστατικό, των δικαιούχων που αναφέρονται στο παραπάνω εδάφιο α.

    δ. Στις περιπτώσεις που ο αιτών φορέας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες ζητεί την χορήγηση άδειας Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης.–ΑΜΕΑ αυτοκινήτου για νομούς εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου οργάνου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, σύμφωνα με το καταστατικό της. Μετά την υποβολή των πιο πάνω δικαιολογητικών, ο αρμόδιος Νομάρχης, με απόφασή του, εγκρίνει τη θέση σε κυκλοφορία των διασκευασμένων Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ στο όνομα των αιτούντων νομικών προσώπων.

     Άρθρο 2
    Έγκριση διασκευής οχήματος Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης-ΑΜΕΑ

    1. Η ταξινόμηση καινούργιων Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ γίνεται μετά την έκδοση της έγκρισης του διασκευασθέντος οχήματος από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Η έκδοση της έγκρισης αυτής γίνεται εφόσον:
    α. Υπάρχει ισχύουσα έγκριση τύπου του βασικού οχήματος (δηλ. του οχήματος πριν τη διασκευή) και αφού ακολουθήσει η διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικού ΓΕΜΟ από το ΚΤΕΟ για το διασκευασθέν όχημα ή
    β. Εκδοθεί πιστοποιητικό ΓΕΜΟ από ΚΤΕΟ του βασικού και του διασκευασθέντος οχήματος ταυτόχρονα (στην περίπτωση που δεν υφίσταται για το βασικό όχημα ισχύουσα έγκριση τύπου).

    2. Για την έκδοση του πιστοποιητικού ΓΕΜΟ από το ΚΤΕΟ αναφορικά με την διασκευή, θα πρέπει να υποβληθούν επί πλέον τα εξής:
    - Αναλυτική μελέτη μηχανολόγου μηχανικού ή τεχνολόγου μηχανικού με άδεια άσκησης επαγγέλματος στην χώρα μας, συνοδευόμενη από λεπτομερή τεχνική περιγραφή της διαδικασίας διασκευής από την οποία να προκύπτει ότι η εν λόγω διασκευή πληροί τους όρους ασφαλούς κυκλοφορίας του οχήματος, καθώς επίσης και τη δυνατότητα εισόδου - εξόδου - αγκύρωσης του (ή των) αναπηρικού (-ων) αμαξιδίου (-ων).
    - Μελέτη επιπτώσεων βαρών στους άξονες. - Σχεδιάγραμμα (σε κλίμακα 1:20) με τις απαραίτητες όψεις (τουλάχιστον κάτοψη και πλάγια όψη) και τομές του διασκευασμένου οχήματος υπογραμμένο από τον ίδιο ως άνω τεχνικό. - Υπεύθυνη δήλωση του Νόμου 1599/86 του επιβλέψαντος τη διασκευή μηχανολόγου μηχανικού ή τεχνολόγου μηχανικού στην οποία θα δηλώνεται ότι το διασκευασθέν όχημα πληρεί τους όρους του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και των σε εξουσιοδότηση αυτού αποφάσεων, για ασφαλή κυκλοφορία με πλήρες φορτίο όπως τούτο προβλέπεται από το εργοστάσιο κατασκευής του αυτ/του.
    - Υπεύθυνη δήλωση του Νόμου 1599/86 του υπευθύνου του συνεργείου που λειτουργεί νόμιμα και στο οποίο πραγματοποιήθηκε η διασκευή του οχήματος, με την οποία να δηλώνεται ότι η διασκευή έγινε σύμφωνα με τους κανόνες της τεχνικής και πληροί τους όρους ασφαλούς κυκλοφορίας του οχήματος.
    - Σε περίπτωση που η διασκευή γίνεται στο εξωτερικό αντί των προαναφερομένων υπεύθυνων δηλώσεων θα υποβάλλεται επικυρωμένη δήλωση του εργοστασίου που πραγματοποίησε τη διασκευή, στην οποία θα δηλώνεται ότι το διασκευασθέν όχημα (θα αναφέρεται ο αριθμός πλαισίου και κινητήρα) πληροί τα εχέγγυο για ασφαλή κυκλοφορία στη χώρα διασκευής.

    3. Για την ταξινόμηση μεταχειρισμένων οχημάτων Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ που έχουν διασκευασθεί στη χώρα μας, ακολουθείται η ίδια διαδικασία που αναφέρεται πιο πάνω στις παραγράφους 1 και 2.

    4. Για τα μεταχειρισμένα οχήματα που θα εισαχθούν διασκευασμένα από το εξωτερικό με άδεια κυκλοφορίας στην οποία θα αναφέρεται η εν λόγω διασκευή, πρέπει, εκτός των άλλων, να ακολουθείται η διαδικασία που αναφέρεται στην παράγραφο 2 της παρούσας χωρίς την υποβολή της δήλωσης του εργοστασίου διασκευής. Στην περίπτωση όμως που δεν αναφέρεται η διασκευή στην άδεια κυκλοφορίας ή δεν βεβαιώνεται αυτή από την Κρατική Αρχή που χορήγησε την άδεια κυκλοφορίας τότε θα ζητείται και η δήλωση του εργοστασίου διασκευής.

     Άρθρο 3
    Χρωματισμός - Ειδικό σήμα διάκρισης
    Ο χρωματισμός των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης-ΑΜΕΑ αυτοκινήτων είναι λευκός. Τα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης - ΑΜΕΑ αυτοκίνητα φέρουν ειδικό σήμα αναγνώρισής τους από το επιβατικό κοινό, το οποίο είναι επικολλημένο στην εσωτερική επιφάνεια της άνω δεξιάς γωνίας του μπροστινού ανεμοθώρακα και στην άνω αριστερή γωνία του πίσω ανεμοθώρακα, έχει σχήμα κυκλικό, διαμέτρου 120 χιλιοστών, χρώματος μπλε και φέρει στο κέντρο σε λευκό χρώμα το σύμβολο των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, το οποίο έχει καθιερωθεί στις πληροφοριακές πινακίδες του Νόμου 2094/1992 (Α΄ 182) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας»

    Άρθρο 4
    Ταξινόμηση οχήματος ΕΔΧ-ΑΜΕΑ

    α. Η οικεία υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης προβαίνει στην ταξινόμηση των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ και τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων, αφού υποβληθούν και τα λοιπά δικαιολογητικά, που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις, ταξινόμησης Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων.

    β. Στο σώμα της άδειας κυκλοφορίας των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ αυτοκινήτων αναγράφεται από την υπηρεσία που χορηγεί την άδεια, η παρατήρηση «Χορηγείται βάσει των διατάξεων του άρθρου 16 του Νόμου 2465/97. Επιτρέπεται ελεύθερα η μίσθωση εντός και εκτός των διοικητικών ορίων της έδρας του, για τη μεταφορά, αποκλειστικά και μόνο, των ατόμων με βαριές κινητικές αναπηρίες ή κινητικά εν γένει προβλήματα, καθώς και όσων τα συνοδεύουν». 

    Άρθρο 5
    Κόμιστρο – Εκμετάλλευση – Ποινές
    1. Το κόμιστρο είναι το ίδιο με αυτό που ισχύει και για τα άλλα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα

    2. Το δικαίωμα σαν δημοσίας χρήσης, η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες αναγνώρισης του οχήματος, που χορηγούνται με τη διαδικασία της παρούσας απόφασης ανακαλούνται από την υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης όταν διαλυθεί ο Φορέας στο όνομα του οποίου έχει χορηγηθεί το δικαίωμα κυκλοφορίας του Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ.

    3. Στους παραβάτες της απόφασης αυτής επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στο τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 16 του Νόμου 2465/97 (Α/28) όταν διαπιστωθεί.
    α. Ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις κυκλοφορίας του αυτοκινήτου σαν Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης-ΑΜΕΑ.
    β. Όταν μεταφέρει επιβάτες, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο β του άρθρου 4 του παρόντος νόμου της παρούσας απόφασης.
    γ. Όταν δεν τηρούνται, κατά τη λειτουργία και εκμετάλλευση των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ αυτοκινήτων, οι ισχύοντες κάθε φορά κανονισμοί των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης–ΑΜΕΑ αυτοκινήτων.


    Τρίτη 15 Μαρτίου 2016
    Samokin zoe



    Ολική ή μερική αναπαραγωγή του παρόντος, χωρίς τη συγκατάθεση του συντάκτη του,υπόκειται στις διατάξεις του νόμου,περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Ν 2121/1993.


    Pages (51)1234 Next


    VIDEO 01

    VIDEO 02

    VIDEO 03

    VIDEO 04

     

    © Copyright ® 2009 - 2016 Taxi of Greece - All Rights Reserved | Designed By Free Voice Of Greek Taxi Drivers | Contact: taxitzidesoloisemiaselida@gmail.com