Το ταξί βρίσκεται σε κρίση και μεις καλούμαστε να λειτουργήσουμε μέσα σε αυτήν.
Τα ΡΤ προσπαθούν να κρατήσουν τα Μέλη τους και οι επενδυτές με χίλιους δύο τρόπους βρίσκουν τον τρόπο να παρεισφρήσουν ανάμεσα μας .
Οι συνάδελφοι καλούνται να επιλέξουν τον τρόπο με τον οποίο θα εργαστούν στο ταξί.
Θα είναι μέσα από τα ΡΤ;
Μεσα απο μικρες συνεργασίες;
Ή μέσα από τις εφαρμογές που με δελεαστικά μέσα τους πλησιάζουν όλο και πιο πολύ.
Από τη μια οι συνεταιρισμοί με τις χίλιες δύο αγκυλώσεις και από την άλλη οι ευέλικτοι ιδιώτες ...
Πόση ευθύνη έχουν οι συνεταιρισμοί;
Και πιο συγκεκριμένα, αυτοί που βρίσκονται στο τιμόνι τους;
Το ταξί είναι υπηρεσία, η οποία πρέπει να αμείβεται...
Για να δούμε λοιπόν ,πως μεταφράζεται αυτή η αμοιβή.
Ο πελάτης καλεί ένα ταξί μέσω τηλ κλήσης και απαιτεί αυτό να βρίσκεται σε συγκεκριμένη ώρα και τόπο προκειμένου να τον παραλάβει. Μιλάμε δηλαδή για τηλ κλήση ραντεβού, η οποία σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο χρεώνεται από 0-5€.
Υπάρχουν λοιπόν ΡΤ που το ραντεβού το χρεώνουν ως απλή κλήση με 1,90€ και ΡΤ που χρεώνουν την ανώτατη τιμή, δηλ τα 5€.
Επίσης κλήσεις app που κάποια ΡΤ εισπράττουν απλά την τιμή που γράφει το ταξιμετρο και άλλα που στις κλήσεις app χρεώνουν από 1€-1,90€.
Και τέλος υπάρχουν και οι ιδιωτικές εφαρμογές που χρεώνουν επικόμιστρο από 1,20€ στις κλήσεις app.
Σε μια παρεχόμενη υπηρεσία ή όποια δεν διαφέρει πάρα ελάχιστα μεταξύ των παρόχων,υπάρχει διαφορισμός της τιμής ,με μόνο χαμένο τον πάροχο της υπηρεσίας και κερδισμένους τους πελάτες. Οι οποίοι ενώ αρχικά στράφηκαν στις εφαρμογές λόγω χαμηλότερου κόστους, όταν αυτές επέβαλαν επικόμιστρο,οι πελάτες εξακολούθησαν να κάνουν χρήση της εφαρμογής .
Είναι λάθος λοιπόν να διαδίδουν κάποιοι, ότι αν επιβληθεί επικόμιστρο θα χαθεί το πελατολόγιο. Ένας καλά αμειβόμενα οδηγός, εργάζεται με ευχαρίστηση και διάθεση η οποία μεταδίδεται και στον πελάτη.
Οι πελάτες έχουν περισσότερη ανάγκη να έρθουν σε επαφή και να επικοινωνήσουν ,με αυτόν που θα τους μεταφέρει στον προορισμό τους,από το επικόμιστρο...
Σε μια τέτοια λοιπόν κατάσταση και δεδομένου του ανταγωνισμού, προσπαθούμε να παραμείνουμε βιώσιμοι ,μέσα από ένα νομικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία του ταξί, ως δημόσιο μέσο μεταφοράς.
Ο μόνος τρόπος για να καταστεί βιώσιμο το ταξί, είναι να αμείβεται ο άνθρωπος που εργάζεται σε αυτό, ανάλογα με τις υπηρεσίες που προσφέρει και που αναφέρονται στον τιμοκατάλογο που φέρει κάθε ταξί.
Πρακτικές προσφορών, με φιξ τιμές και κλήσεις χωρίς επικόμιστρο,μειώνουν την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας και αναγκάζουν τους εργαζόμενους στα ταξί, να αυξάνουν τις ώρες εργασίας, προκειμένου να έχουν μια ικανοποιητική είσπραξη κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους.
Αυτό λοιπόν ας το δουν οι αρμόδιοι ...
Δεν είναι όλα προσφορές και εκπτώσεις...
Δεν είμαστε εμπορικό κατάστημα ,που στο τέλος της σαιζόν εκποιεί το εμπόρευμα του...
Είμαστε παροχή υπηρεσίας και η παροχή αυτή πρέπει να πληρώνεται!!!
Σαμόκιν Ζωή
12-3-2025