Από τις 17 Μαρτίου 2025, ξεκίνησε η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων για το έτος 2024.
Έχει καταργηθεί εντελώς το τέλος επιτηδεύματος, όμως έχει αυξηθεί ο κατώτατος μισθός και αυτό παρασύρει και την τεκμαρτή φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών.
Επίσης, το 2024 η προκαταβολή φόρου μειώθηκε στο μισό, δηλαδή από το 55% στο 27,5% ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση των ελεύθερων επαγγελματιών, κατά την πρώτη εφαρμογή του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης.
Όμως, για το 2025, η προκαταβολή του φόρου, αυξήθηκε ξανά στο 55% του φόρου που προκύπτει και ανατρέπει τα δεδομένα.
Έτσι, αντί για μείωση της επιβάρυνσης, επέρχεται αύξηση του τελικού ποσού που θα κληθούν να πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Η δίκαιη φορολόγηση γίνεται με τον λογιστικό προσδιορισμό και τα πραγματικά έσοδα - έξοδα του καθενός.
Με τον λογιστικό προσδιορισμό, δεν υφίστανται και άλλες αδικίες που περιλαμβάνονται στη τεκμαρτή φορολόγηση όπως οι τριετίες, όπως η διαφορά ενός χωριού με την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη ή στο ποσοστό ιδιοκτησίας μιας άδειας ταξί 50% με το ποσοστό μιας άδειας ταξί 100%.
ΚΑΙ στην Αθήνα ΚΑΙ στη Θεσσαλονίκη ΚΑΙ σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα, αδικούμαστε κατάφορα από την τεκμαρτή φορολόγηση και καλούμαστε να πληρώσουμε άδικα υπέρογκα ποσά. Ήδη πληρώνουμε πάρα πολλά με έμμεσους φόρους.
Η τεκμαρτή φορολόγηση πέρα από τα παράλογα και υπέρογκα ποσά που καλούμαστε να πληρώσουμε, δεν έχει καμία πρόβλεψη για την αναγκαστική ακινητοποίηση του οχήματος ταξί και παύση της επαγγελματικής μας δραστηριότητας εξαιτίας διαφόρων παραγόντων, όπως μεγάλη παραμονή σε συνεργείο λόγω μηχανικής βλάβης ή λόγω αποκατάστασης του οχήματος έπειτα από τροχαίο ατύχημα ή λόγω σοβαρής ασθενείας του ίδιου του οδηγού ταξί, που μπορεί να παραμένει εντός νοσοκομείου ή μιας κλινικής ή ακόμη και στο σπίτι του έπειτα από ιατρικές οδηγίες και μέχρι την πλήρη ανάρρωση του, για πολλές ημέρες ή ακόμη και μήνες μέσα σε ένα φορολογικό έτος.
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, αυτή τη στιγμή με την τεκμαρτή φορολόγηση, ενώ ο οδηγός ταξί δεν μπορεί να εργάζεται, υπερφορολογείται με υπέρογκα ποσά που προκύπτουν από την φορολογική δήλωση, σαν να δούλευε αδιαλείπτως και δίχως απρόοπτες καταστάσεις και τις 365 ημέρες του χρόνου.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε :
✔️ Κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης, των φανταστικών και υποθετικών κερδών και επιστροφή μας στον δίκαιο λογιστικό προσδιορισμό καθώς και αφορολόγητο όριο έως 12.000 ευρώ.
2) ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2035
Η ηλεκτροκίνηση είναι σε νηπιακό στάδιο, η αυτονομία της μπαταρίας μικρή, οι μεγάλες διαδρομές από μια πόλη Α σε μια πόλη Β με μεταξύ τους απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων μπορεί να αποβεί μοιραία μια μεγάλη ταλαιπωρία, με ακινητοποίηση του οχήματος, οποιαδήποτε ώρα και σε οποιοδήποτε απομακρυσμένο σημείο και μακριά από διαθέσιμους φορτιστές.
Τα κόστη για την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου, για τα επακόλουθα ενός ατυχήματος ή την αντικατάσταση της μπαταρίας μεγάλα, τα σημεία φόρτισης ελάχιστα, οι χρόνοι φόρτισης μεγάλοι και λόγω της φύσης του επαγγέλματος του οδηγού ταξί ειδικά σε μεγάλα αστικά κέντρα ή σε περιπτώσεις με συνεταιρικά ταξί και διπλοβάρδιες όπου απαιτείται μεγάλος και πολύτιμος χρόνος για τη φόρτιση της μπαταρίας, αυτό θα αφαιρεί ώρες και συνεπώς θα συρρικνώνει το μεροκάματο, την διάρκεια μιας βάρδιας και την είσπραξη των οδηγών ταξί.
Το έτος ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες είναι το 2035 και ζητούμε να ισχύσει το ίδιο και στη χώρα μας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε :
✔️ Μετάθεση με νόμο της ημερομηνίας έναρξης της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης των νέων Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 01/01/2026 στις 01/01/2035.
3) ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ
✔️ Επιδότηση στην αγορά όλων των τύπων οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον όπως EURO 6, υβριδικών κ.α.
✔️ Μόνιμη επιδότηση για αντικατάσταση ταξιμέτρου – ταμειακής μηχανής και αγορά ή αντικατάσταση POS.
✔️ Συμπερίληψη των Κ.Α.Δ. των εκμεταλλευτών ταξί και των συνεταιρισμών ραδιοταξί σε εθνικά επιδοτούμενα προγράμματα, σε ευρωπαϊκά προγράμματα και ΕΣΠΑ.
4) ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΦΟΡΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ (Ε.Φ.Κ.) ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
✔️ Απαλλαγή των καυσίμων των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) με την εφαρμογή μηδενικού συντελεστή, όπως συμβαίνει με το αγροτικό πετρέλαιο.
Προσκομίζοντας τα τιμολόγια αγοράς των καυσίμων των Ε.Δ.Χ ΤΑΞΙ, μέσω διαδικασίας που μπορεί να καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση, να λαμβάνουμε την επιστροφή του Ε.Φ.Κ. που έχουμε πληρώσει μέσα σε κάθε έτος, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους αγρότες. Το ποσό επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης να είναι ανεκχώρητο και ακατάσχετο.
5) ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΕ 120 ΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΕΦΟΡΙΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται ανασφάλιστοι όσοι οφείλουν περισσότερα από 100 ευρώ στο ΕΦΚΑ και γίνεται μεταφορά της οφειλής στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) χάνοντας παράλληλα και την πρόσβαση τους σε παρόχους υγείας, φαρμακεία και συμβεβλημένους γιατρούς. Το συγκεκριμένο ζήτημα αφορά περίπου 300.000 μη μισθωτούς.
Μάλιστα με σχετική διάταξη στο ν/σ του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας «Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή από την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως παρέχεται πρόσβαση για την εισπραξιμότητα των ασφαλιστικών εισφορών, σε Νομικά Πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, δικηγορικά γραφεία και εισπρακτικές εταιρείες, για οφειλές ύψους 49 δισεκατομμυρίων ευρώ, προς το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), με τα 32 δισεκατομμύρια να είναι κύριες οφειλές ενώ τα υπόλοιπα προσαυξήσεις.
Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε :
✔️ Κούρεμα των προσαυξήσεων και ρυθμίσεις όλων των οφειλών σε έως 120 δόσεις σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, καθώς είναι εκ των πραγμάτων αδύνατον να αποπληρωθούν οφειλές σε 24 ή 48 δόσεις, που προβλέπει η πάγια ρύθμιση οφειλών.
✔️ Επίσης οι όποιες προσαυξήσεις των ρυθμίσεων να προσμετρώνται στον υπολογισμό της σύνταξης.
✔️ Την χορήγηση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όλους τους οφειλέτες. Εξάλλου οι οφειλές είναι απαιτητές και είναι παντελώς άδικο να μην παρέχεται η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
6) ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΣΕ ΑΝΕΠΑΦΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
✔️ Μηδενικές τραπεζικές προμήθειες για ανέπαφες συναλλαγές καρτών μέσω POS για οποιαδήποτε συναλλαγή χρηματικού ύψους έως 30 ευρώ για όλους τους αυτοαπασχολούμενους ελεύθερους επαγγελματίες και την χρέωση προμήθειας 0,5% για ανέπαφες συναλλαγές από 30 ευρώ και πάνω.
✔️ Μηδενικές τραπεζικές προμήθειες για ανέπαφες συναλλαγές με την υπηρεσία IRIS PAYMENTS.
7) ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΦΠΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΝΟΣ Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ
✔️ Μηδενικό ΦΠΑ κατά την αγοραπωλησία και ταξινόμηση για την αντικατάσταση οχήματος Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ είτε πρόκειται για καινούριο είτε για μεταχειρισμένο όχημα.
8) ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΣΤΑ Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αυτή τη στιγμή τα ποσά των ασφαλίστρων είναι δυσανάλογα. Ένα Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη πληρώνει περίπου 1600 ευρώ ετησίως (περίπου 400 ευρώ για τρίμηνη ασφάλεια) για ασφάλιστρα ενός οχήματος ταξί, ενώ για παράδειγμα τα 9θέσια ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό που μεταφέρουν 8 επιβάτες συν τον οδηγό 9 άτομα συνολικά, πληρώνουν περίπου 400 ευρώ με 450 ευρώ ετησίως.
Όλα τα παραπάνω τα θεωρούμε παντελώς άδικα, καθώς καταβάλουμε υπέρογκα ποσά και επιπλέον με αυτές τις στρεβλώσεις στις χρεώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών ενισχύεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός σε σχέση με ανταγωνιστικές δραστηριότητες.
✔️ Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε τη διεκδίκηση πολύ χαμηλότερων χρεώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρίες για τα Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ Αθήνας - Θεσσαλονίκης, ζητούμε εξισορρόπηση των τιμών σε σχέση με ανταγωνιστικές δραστηριότητες και στις νέες χρεώσεις που θα πρέπει να διεκδικήσουμε θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και το σύνολο των θέσεων των επιβατών του κάθε οχήματος.
9) ΤΑΞΙΜΕΤΡΑ – ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
Καθημερινά, πολλοί συνάδελφοι μας υποχρεούνται να αλλάξουν ταξίμετρο - ταμειακή μηχανή συμπληρώνοντας το όριο των 1800 Ζ ή 2150 Ζ ανάλογα με τη μάρκα της ταμειακής.
Η συμπλήρωση του ορίου των Ζ έχει ως αποτέλεσμα να μπλοκάρει το ταξίμετρο και η ταμειακή μηχανή και να μην μπορείς να ασκήσεις την επαγγελματική σου δραστηριότητα.
Οι όποιες επιλογές υπάρχουν, παίζουν με την μάρκα και το σημείο τοποθέτησης και κυμαίνονται από 700 ευρώ ή 800 ευρώ στο ταμπλό ή στη κονσόλα και έως 1000 ευρώ στο καθρέφτη του οχήματος.
Συγκριτικά με τις ταμειακές μηχανές όλων των καταστημάτων που κυμαίνονται περίπου στα 250 ευρώ με 300 ευρώ, οι ταμειακές μηχανές των ταξί είναι πολλαπλάσια πιο ακριβές.
Πριν μερικά χρόνια υπήρχε η δυνατότητα με τη συμπλήρωση του ορίου των Ζ σε μια θύρα της ταμειακής, ο ίδιος εκμεταλλευτής να πηγαίνει στην αμέσως επόμενη κενή θύρα της ταμειακής μηχανής. Αυτό έχει σταματήσει να ισχύει εδώ και μερικά χρόνια.
Δεν υπάρχει ούτε καν επιδότηση, ώστε να κάνεις την αντικατάσταση σε ένα κόστος όπως αυτό που πληρώνουν τα καταστήματα για την αντικατάσταση της ταμειακής μηχανής τους.
Το ταξί είναι από τα πιο αδικημένα επαγγέλματα ΚΑΙ σε νομοθεσία ΚΑΙ σε επιβαρύνσεις.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε :
✔️ Μεταφορά του εκμεταλλευτή σε επόμενη κενή θύρα της ταμειακής.
✔️ Επιδότηση στην αντικατάσταση του ταξιμέτρου - ταμειακής μηχανής.
✔️ Αύξηση του συνολικού αριθμού των Ζ που δύναται να εκτυπωθούν από την ταμειακή μηχανή.
10) ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
✔️ Αναπροσαρμογή κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού σε ετήσια βάση.
✔️ Δυνατότητα αντικατάστασης οχήματος Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ με ταξινόμηση μεταχειρισμένων έως 8 ετών.
✔️ Άμεση κατάργηση της κατάπτυστης ερμηνευτικής εγκυκλίου του πρώην Υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου (ΑΔΑ: ΡΨΡ6465ΧΘΞ-ΨΞΡ). Με αυτή την εγκύκλιο όσοι συνάδελφοι δεν μπόρεσαν να αντικαταστήσουν το όχημα τους εντός εξαμήνου από την ημερομηνία λήξης του ορίου ηλικίας, βρίσκονται αντιμέτωποι με την κατάθεση των κρατικών πινακίδων και της άδειας Δημόσιας Χρήσης στις κατά τόπους Δ/σεις Μεταφορών.
11) ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Οι χρεώσεις στο πάρκινγκ του Ρ5 των προμισθωμένων στο αεροδρόμιο Μακεδονία χρήζουν ιδιαίτερης σημασίας και εμπεριέχουν επιπλέον κινδύνους, που αφορούν και τα ταξί όλης της χώρας, καθώς αυτό που ξεκίνησε το 2019 και επιχειρείται να γιγαντώσει τώρα στη Θεσσαλονίκη, μπορεί αύριο να επιχειρηθεί να γίνει σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο και σε οποιοδήποτε σημείο ή πιάτσα ταξί της χώρας.
Τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό και οι πολυεθνικές ιδιωτικές εφαρμογές εποφθαλμιούν το μεταφορικό έργο των ταξί και ένα σενάριο με μια πιθανή ευνοϊκή μεταχείριση Ε.Ι.Χ. οχημάτων και πολυεθνικών ιδιωτικών εφαρμογών και οχημάτων τους που θα τους επιτρέπεται η πρόσβαση στα πάρκινγκ των προμισθωμένων δεν είναι επιστημονική φαντασία, αλλά πραγματικά παραδείγματα προς αποφυγή που έχουν συμβεί σε πάρκινγκ αεροδρομίων σε διάφορες χώρες και ευρωπαϊκές πόλεις.
Όλοι οι αρμόδιοι, η Fraport, η κοινοπραξία από την Αθήνα που διαχειρίζεται τα πάρκινγκ και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οφείλουν να αναγνωρίσουν τον δημόσιο χαρακτήρα του ταξί και να το διαχωρίσουν από ιδιωτικά μέσα μεταφοράς επιβατών, εξαιρώντας το από εισπρακτικές μεθόδους και πρακτικές που θα μετακυλίσουν ένα επιπλέον κόστος στον οδηγό ταξί. Ένα παράλογο κόστος πάρκινγκ ίσης αξίας με την αξία της μεταφοράς του επιβάτη από το αεροδρόμιο προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης με ταξί.
Το ταξί θα πρέπει να βρίσκεται όσο το δυνατόν κοντινότερα στο χώρο των αφίξεων, δίχως να πληρώνει αντίτιμο και έχει ένα σταθερό τιμολόγιο που καθορίζεται από Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, δίχως να έχει τη δυνατότητα να μετακυλήσει τη χρέωση του πάρκινγκ στον επιβάτη.
Το Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ βρίσκεται ακόμη και σε οποιοδήποτε απομακρυσμένο σημείο της χώρας και εκτελεί κοινωνικό έργο μεταφέροντας επιβάτες στον προορισμό τους με φθηνό κόστος και με σταθερό τιμολόγιο και τις 365 ημέρες του χρόνου και με οποιεσδήποτε συνθήκες.
Το ταξί είναι Επιβατηγό Δημόσιας Χρήσης όχημα μεταφοράς επιβατών και ως δημόσιο μέσο πρέπει να αντιμετωπίζεται και να υποστηρίζεται από την κυβέρνηση και από όλους τους φορείς.
Η παράταξη ΑΝΑΤΡΟΠΗ – ΣΥΝΔΥΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΑΞΙ θεωρούμε ότι το «παζάρι» που γίνεται με την Fraport και την κοινοπραξία που διαχειρίζεται τα πάρκινγκ στο αεροδρόμιο Μακεδονία για το κόστος των χρεώσεων, δεν αποτελεί μια μόνιμη λύση στο πρόβλημα, αλλά είναι κάτι προσωρινό που θα επιστρέψει σύντομα πιο ορμώμενο στο ταξί.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε :
✔️ Στο αεροδρόμιο Μακεδονία να δημιουργηθεί ένας νέος χώρος, ένα πάρκινγκ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΔΩΡΕΑΝ για προμισθωμένα Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ, μακριά από ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό και επιχειρηματίες… και έως ότου συμβεί αυτό, να πάρουν πίσω τις χρεώσεις που αφορούν τα ταξί και που ανακοίνωσαν η Fraport και η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τα πάρκινγκ του αεροδρομίου.
Για το αεροδρόμιο Μακεδονία προτείνουμε επίσης :
✔️ Σωστή σήμανση που να οδηγεί τους επιβάτες στη πιάτσα των ταξί.
✔️ Εξαίρεση των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ από τις χρεώσεις στο πάρκινγκ των προμισθωμένων.
✔️ Πινακίδα με ενδεικτικές τιμές και το τιμολόγιο των ταξί στα ελληνικά και στα αγγλικά σε εμφανές και εύλογο σημείο για το επιβατικό κοινό.
✔️ Τους καλοκαιρινούς μήνες στη πιάτσα του αεροδρομίου, να βρίσκεται ένα άτομο με γιλέκο του σωματείου, με γνώση αγγλικών, να εξηγεί συνοπτικά την ενδεικτική τιμή για τον προορισμό του επιβάτη και να βοηθά την επιβίβαση των επιβατών στο πρώτο ταξί της πιάτσας.
✔️ Διενέργεια τακτικών ελέγχων και επιβολή προστίμων στους παραβάτες για το ζήτημα της πειρατείας και την υποκλοπή του μεταφορικού έργου των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ από πειρατές και ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό.
Τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης
Ηρακλής Μαλίτας
Κωνσταντίνος Μαυρομάτης
Θεσσαλονίκη 02/04/2025