Οι εκπτώσεις, είναι μια παλιά κολόνια που κρατάει αρκετά χρόνια πίσω.
Ξεκίνησε με τον ανταγωνισμό μεταξύ των ραδιοταξί και συνεχίστηκε και γιγαντώθηκε με την έλευση των ιδιωτικών εφαρμογών, από τα πρώτα χρόνια των μνημονίων.
Σε άλλες περιπτώσεις κατήργησαν την περιμετρική ζώνη, σε άλλες το νυχτερινό τιμολόγιο, σε άλλες κουτσούρεψαν ή αφαίρεσαν παντελώς το επικόμιστρο, ενώ σε άλλες περιπτώσεις επιδοτούσαν τους επιβάτες με ειδικούς κωδικούς και με κουπόνια προσφοράς, ακόμη και με εντελώς δωρεάν διαδρομές, κάνοντας επιθετικό μάρκετινγκ, ώστε να εισχωρήσουν δυναμικά στον κλάδο των ταξί.
Σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις, δεν λήφθηκε ποτέ υπόψη ο ανθρώπινος παράγοντας που απαιτεί αυτή η αλυσίδα, όπου πέρα από τη λαμαρίνα του ταξί, είναι ο ίδιος ο επαγγελματίας οδηγός ταξί, με όλες τις υποχρεώσεις του και τις οφειλές του, φορτωμένες στη καμπούρα του.
Στη Γερμανία, σε διάφορες πόλεις, πρόσφατα, το ταξί επιδοτούνταν για διαδρομές με κουπόνια των 10 ευρώ, ώστε να επιστρέφουν στο σπίτι τους οι γυναίκες με ασφάλεια, πληρώνοντας την επιπλέον διαφορά στο κόστος εάν υπήρχε και η διαδρομή κόστιζε παραπάνω από 10 ευρώ. Αυτό το παράδειγμα στη Γερμανία δεν ζημίωνε τον οδηγό ταξί, αντιθέτως μάλιστα το ταξί πληρωνότανε ότι ακριβώς δικαιούται.
Στην Ελλάδα, οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές γίνονται διαχρονικά, τείνουν να είναι προς όφελος μονάχα του επιβάτη και όχι του οδηγού ταξί.
Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα στην Ελλάδα, θεωρείται λογικό ότι ο πότης είναι δίκαιο και φυσιολογικό να διαθέτει απεριόριστα περίσσια χρήματα για κατανάλωση αλκοόλ και να πληρώνει με το παραπάνω τη νυχτερινή του διασκέδαση, αλλά του ίδιου του λείπουν 2 ευρώ, για να πληρώσει το ταξί που θα τον μεταφέρει με ασφάλεια στο σπίτι του.
Εντός και εκτός του κλάδου, ορισμένοι μάλιστα θεωρούν φαίνεται, ότι η ημέρα έχει 24 ώρες και ότι ο οδηγός μπορεί να δουλεύει αδιάκοπα οδηγώντας το ταξί του, έως ότου βγάλει τα έξοδα του.
Άραγε, πόσοι από αυτούς που τα σκαρφίζονται όλα αυτά δουλεύουν νύχτα στο ταξί, μεταφέροντας από έναν έως τέσσερις επιβάτες υπό την επήρεια μέθης, πουλώντας όλοι τους μαγκιά στον οδηγό ταξί που προσπαθεί να βγάλει το νυχτοκάματο του και στο τέλος να του ξερνάνε και τα σωθικά τους εντός του οχήματος ;;;
Αυτή τη στιγμή, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, έχει ως αίτημα την αύξηση του τιμολογίου των ταξί, ενώ την ίδια στιγμή, ορισμένοι παίζουν με το επικόμιστρο, με εκπτώσεις, προσφορές και fix τιμές.
Το ταξί, είναι από τα πιο αδικημένα επαγγέλματα και χρειάζονται πολλές ώρες ώστε να καθίσταται βιώσιμο.
Καθημερινά, οι ώρες για το μεροκάματο που απαιτούνται σε μια ημέρα στο τιμόνι του ταξί, είναι από 12 έως και 15 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα, ενώ σε άλλα επαγγέλματα, το 8ωρο και το 5νθημερο, είναι δεδομένα και αδιαπραγμάτευτα.
Μην περιμένετε από κανέναν πρόεδρο και κανένα ραδιοταξί ή ακόμη και ιδιωτική εφαρμογή, να προτείνει λύσεις και ιδέες, ώστε να βγαίνει ο οδηγός ταξί για δουλειά και στις 8 ώρες να σταματά με ένα ικανοποιητικό μεροκάματο που να καθιστά βιώσιμο και το ταξί και τον ίδιο τον οδηγό με την οικογένεια του. Όλοι τους, παπαγαλιζουν εκπτώσεις ή και προμήθειες, όπως συμβαίνει αποκλειστικά στην περίπτωση των ιδιωτικών εφαρμογών, που όλα αυτά συνεχώς μειώνουν την είσπραξη του οδηγού ταξί και αυξάνουν τις ώρες εργασίας και την οδήγηση στο δρόμο.
Το ταξί εκτελεί κοινωνικό έργο, βρίσκεται διαθέσιμο 365 ημέρες, όλο το 24ωρο, από άκρη σε άκρη ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο σημείο της χώρας, όμως πρέπει και να πληρώνεται, όπως και ο οδηγός ταξί είναι υποχρεωμένος να πληρώνει όλες τις υποχρεώσεις του.
Το Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης
Κωνσταντίνος Μαυρομάτης
Θεσσαλονίκη, 08/04/2025
☆Απαγορεύεται η μερική η ολική αναδημοσίευση του παρόντος, χωρίς άδεια και χωρίς αναφορά της πηγής προέλευσης ☆